Převládala však kritika, která označovala piloty za loutky, které tým závodních inženýrů z boxové zídky vodí za ručičku a upírá jim vlastní rozhodování ve složitých situacích. "Závodí se podle not, ne srdcem," rozčiloval se nedávno zesnulý expilot F1 Andrea de Cesaris. Nebyl sám, komu vadil éter přeplněný příkazy a radami.
Vedoucí pilot průběžné klasifikace Nico Rosberg je jením z těch, kteří si nové řešení pochvaluje. Na jednu stranu přiznává, že omezení komunikace pilotům přináší určité komplikace při závodění, ale jedním dechem dodává, že tím bylo dosaženo přesně toho, co F1 potřebovala: větší nezávislosti pilotů.
"Nastoupený směr se mi líbí, protože teď jezdíme více sami za sebe. Příprava před závodem je mnohem důležitější, musíme mnohem s mými inženýry probrat všechny okolnosti, které už mi během závodu nemůže říci. Klade se na to podstatně větší důraz, je to intenzivnější a komplexnější," vyjádřil své názory pro server autosport.com Rosberg.
"Je to přínosem pro závody. Musíme teď o své práci přímo na trati rozhodovat sami, je to skutečná výzva a přínos pro závodění. Pro všechny, kteří nás doma u obrazovek označovali za loutky vedené svými inženýry, už to zkrátka neplatí, takže kráčíme dobrým směrem," vítá Rosberg větší význam pilota a tím pádem i růst jeho image.