Připouští, že v úvodu sezóny rozhodně Ferrari nepředvedlo maximum. "Pro Soči připravili agresivní strategii a využili tři žetony na úpravu motoru. I to naznačuje, že se opravdu snaží překazit další dominantní sezónu Stříbrných šípů," popisuje britský novinář pro SkySports.
Navzdory tomu však upozorňuje, že Ferrari chybělo na vedoucí kvalifikační čas Nica Rosberga 0,5 s. A během závodu Hamilton neměl žádný problém vytvořit si dostatečný náskok před Räikkönenem. Novinky tak prý příliš nepomohly. Dodává však, že to může být matoucí obrázek současné situace.
"Také Mercedes do Soči přivezl upravenou pohonnou jednotku. To tedy mohlo neutralizovat pokrok, který Ferrari udělalo. Nicméně u Ferrari si to nemyslí," uvedl. Šéf týmu Maurizio Arrivabene se nechal slyšet, že pokrok uvidíme až v Barceloně. Na okruhu v Soči totiž ztrátu na Mercedes očekávali.
A čím to bylo? Možností je povrch tamního okruhu a nedostatečná přilnavost. Závodního manažer Pirelli, Maria Isoly, k tomu uvedl: "Na tom povrchu není nic odlišného, ale jde spíš o to, že kromě velké ceny F1 se zde nejezdí, takže se stále relativně nový a během víkendu se téměř nevyvíjí," okomentoval situaci po závodě v Soči.
A když je přilnavost malá, ovlivňuje to prý více Ferrari než Mercedes. "Ferrari často ztrácí kontrolu nad přední částí auta a piloti musejí déle čekat, než opět mohou opět šlápnout na plyn. A díky jeho jezdeckému stylu to ovlivňuje ještě víc Räikkönena než Vettela."
Dodává, že reakcí je zvýšení úhlu klapek na předním přítlačném křídle, a jsou tak náchylnější než Mercedes na další změny. Pokud se totiž přilnavost zlepší, vede to k nevyváženosti zadní části auta. Nicméně v Soči byla přilnavost tak nízká, že ani změna úhlu dostatečně nepomohla.
Avšak Barcelona už může v tomto směru Ferrari sedět víc. "Díky charakteristice i povrchu je k pneumatikám agresivnější. A Ferrari věří, že to pomůže k lepšímu fungování jejich předních pneumatik a budou tak moci čelit Mercedesu. V zájmu šampionátu doufám, že mají pravdu," uzavírá.