"Myslím, že Red Bull tam spí. Oni se skutečně v další části sezóny proberou, zřejmě od Monaka dále budou extrémně konkurenceschopní," předpokládá Webber o týmu, za který před koncem své kariéry v F1 závodil. Podle něj dokonce budou moci nějaký závod i vyhrát.
"Ano, domnívám se, že se dočkáme odlišných vítězů. Mercedes letos nevyhraje každý závod, Ferrari a Red Bull budou mít rozhodně šanci na to, aby velkou cenu vyhráli, o tom není pochyb. Ale vypadá to, že šampionát samozřejmě bezpečně vyhraje Mercedes," pokračuje Australan.
To pro Formuli 1 nemusí být špatné: "V F1 jsme vždy měli týmy, které dlouhou dobu dominovaly. Měli jsme éru Williamsu, McLarenu, Ferrari, Red Bullu a teď máme éru Mercedesu. Myslím, že je třeba se soustředit na závodění, na kvalitu aut. Piloti musí být nadšení, vášniví."
"Když máte tyto komponenty, pak bude stále trochu docházet k dominanci na čele, musíme ale zajistit, aby celkový koncept byl něčím, co mají lidé rádi, co si užívají a sledují. A to je základem sportu. Musí být na hraně, futuristický a musí jít s přehledem o tu nejrychlejší show na zemi. A na tom musíme pracovat," nabádá Webber.
Nyní se místo toho příliš hovoří o pneumatikách, s nimiž piloti nemůžou jezdit po celou dobu závodu na limitu. Zpochybňuje ale navýšení testovacích dní pro Pirelli.
"Je to lepší mít více testů pneumatik? Já si tím nejsem tak jistý. Myslím si, že to z pohledu řízení nákladů bylo dobré, že se v F1 méně testovalo, jen se asi zašlo příliš daleko. Mít tedy pár testů v sezóně je pro týmy příjemné," říká Webber.
"Podle mě se ale o pneumatikách stále hovoří příliš... Potřebujeme mluvit o jezdcích, samozřejmě o autech, ale stále mluvíme o pneumatikách. V Šanghaji se hodně předjíždělo, ale když se pilotů zeptáte, zda šlo o skutečné předjížděcí manévry, tak se dozvíte, že tomu tak úplně nebylo. Mohou si vybrat, koho chtějí předjet. Staré a nové pneumatiky, to dělá rozdíl v rychlosti.
A piloti skutečně závodí jen v prvních dvou kolech a v posledních 10 % velké ceny. Uprostřed se věnují řízení věcí. Pečují o baterie, o pneumatiky - opravdu nemohou jezdit na hraně. A to je část závodů, na kterou se musíme podívat, aby nebyla umělá," přeje si Webber.