Převodovky musí každému jezdci vydržet šest závodů po sobě. Jenže Mercedes ji Hamiltonovi bude muset vyměnit již před Čínou, třetím podnikem letošní sezóny.
Úřadující mistr světa dostal v první zatáčce ránu od Valtteriho Bottase, s poškozeným vozem ale dojel do cíle. Újmu utrpěla pravá část podlahy včetně bočnicového panelu i pravá část předního křídla, což narušilo aerodynamiku jeho monopostu a on pak ztrácel až 1 sekundu na kolo.
To clarify, it'll be a five place grid penalty for @LewisHamilton. If there's anyone who can fight back, though, it's #LH44 #F1
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 14, 2016
Mercedes uvedl, že by možná o víkendu jeho převodovka ještě závod zvládla, ale díky dlouhé rovince a snadnějšímu předjíždění raději nebudou nic riskovat a po fyzické kontrole ji vymění již v Šanghaji.
"Tohle je nejlepší okruh pro to, abychom to v rámci prvního cyklu šesti závodů udělali, protože předjíždění je zde ve srovnání s nadcházejícími okruhy snadnější. Celkový dopad penalizace na roštu je zde v Šanghaji posuzován jako nižší," popisuje Mercedes.
Hamilton sice v obou úvodních závodech získal pole position, v neděli ale pokaždé vyhrál jeho týmový kolega Nico Rosberg, jenž má v šampionátu náskok 17 bodů.
Co říká statistika?
V Číně vyhrál závod jezdec startující nejhůře ze šestého místa. Pilot startující z pole-position zde vyhrál sedmkrát. Průměrná startovní pozice vítěze: 2,17.