Hondě se letos podařilo zlepšit výkonnost svého systému pro rekuperaci energie (ERS) a spolehlivost pohonné jednotky, která je stále tou nejslabší ve startovním poli, před ní je Renault. Proto se nyní musí zaměřit na to, aby ze svého motoru dostala více koní.
"Motoru s vnitřním spalováním za naším cílem moc nezaostává, ale jasně chápeme, že náš špičkový výkon ještě není dostatečně dobrý. Jde o velmi důležitou věc, kterou je třeba zlepšit, obzvlášť kvůli předjíždění slabších vozů," popisuje Hasegawa pro Autosport.
"Nechci, aby to znělo jako projev neúcty, ale McLaren se trápí i s předjížděním Sauberu a Haasu. Myslím, že to vychází z maximální rychlosti. Je tedy úplně jasné, že se na ni musíme zaměřit," pokračuje sportovní ředitel Hondy, který letos nahradil Jasuhisu Araje.
Odmítá rovněž výroky, že letošní pohonná jednotka Hondy zatím dosahuje nižšího výkonu než ta, s níž končili sezónu 2015. Připouští ale, že ji museli přiškrtit v zájmu spolehlivosti a lepšího nastavení vozu.
"Zkrátka jsme si mysleli, že poskytnutí maximálního výkonu by nedávalo smysl - musíme najít správnou rovnováhu mezi spolehlivostí a výkonem. Nechci vytvářet motory na tři kola. Najít rovnováhu je velmi důležitou a náročnou prací - samotné dosažení maximálního výkonu není složité.
Neušetřili jsme mnoho výkonu, vlastně dosahujeme téměř maximálního výkonu. Už ho ždímáme. Budeme tlačit na to, abychom poskytly další výkon. Zatím je téměř stejný jako minulý rok," dodává Hasegawa.