Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton se domnívá, že nárůst úrovně přítlaku bude důvodem, proč bude prakticky nemožné se udržet v závětří vozu natolik blízko, aby mohl být realizován předjížděcí manévr. Podle něj takový stav nijak nezlepší celkový dojem z F1 a nijak to nepřispěje k větší atraktivitě.
"Myslím, že potřebujeme větší mechanický grip a menší aerodynamický »stín« za vozem, abychom se dostali dostatečně blízko a mohli předjíždět. Pokud nám aerodynamika dovolí být zajíždět o pět vteřin na kolo lepší časy, nic se nezmění, jenom pojedeme rychleji," domnívá se Hamilton.
Mechanický přítlak
Jiného názoru je závodní ředitel FIA Charlie Whiting, podle něj jsou takové obavy zcela neopodstatněné. Zvýšení rychlosti totiž poplyne z mechanického přítlaku v součinnosti s většími pneumatikami.
"Měli jsme s techickými řediteli každého týmu bezpočet sezení, proto jsme disponovali celou řadou návrhů od obrovského až k minimálnímu přítlaku. Ale vše je založeno na předpokladu, že výrazně navýšíme mechanickou přilnavost. Takže jsme celkem nevyhnutelně skončili někde uprostřed. Je nesprávné tvrdit, že předpokládané časy na jedno kolo jsou pouze důsledkem mechanického přítlaku, protože tak by to nemělo být," vysvětluje Whiting.
"Celá myšlenka je taková, že polovina zrychlení bude důsledkem zvýšení mechanického přítlaku a druhá z aerodynamického přítlaku. Po celou dobu jsme brali na zřetel, že jedním ze základních principů zůstává, aby vůz stíhající soupeře neměl v jeho závětří ztíženou roli. To jsme udělali a myslím, že nejlepší cestou je vzít v úvahu názor každého zúčastněného," pokračuje Whiting.
Předjížděcí manévry
Podle prezidenta FIA Jeana Todta proběhly v rámci Grand Prix v Bahrajnu klíčové úvahy ohledně balíčku pravidel pro rok 2017, které mají vést k tomu, aby se předjíždění neztěžovalo.
"Náš mandát žádá, abychom ukázali Formuli 1 jako vrchol motoristického sportu, udělat monoposty rychlejší, efektivní a usnadnit předjíždění, současně ale všeho dosáhnout při slušném rozpočtu. To je náš cíl," prohlásil Todt.
Pirelli očekává podklady pro další práci
Jedním z nejdůležitějších položek pravidel roku 2017 bude přístup dodavatele Pirelli, aby poskytl odpovídající pneumatiky umožňující dosahovat vozům lepších výkonů. Whiting při této příležitosti zdůraznil, že během několika příštích dnů FIA bude připravena poskytnout Pirelli náležitou instruktáž s vysvětlením, jaká typová charakteristika pneumatik bude pro rok 2017 nutná.
"S Pirelli jsme o tom delší dobu diskutovali. Na začátku února jsme se se zástupci Pirelli sešli v Miláně a byli jsme požádáni, abychom je seznámili s našimi cíli, kterých by měli v průběhu svého nového kontraktu dosáhnout. Jsme připraveni předat Pirelli soubor požadavků, které by měli v rámci smluvního období dosáhnout. Jde o trvale probíhající proces," dodává Whiting.