Jakmile bylo v průběhu první poloviny roku 2014 jasné, že Red Bull s Renaultem nemůže konkurovat Mercedesu, začal tým sledovat jiné možnosti, mezi nimiž byl i projekt pohonné jednotky připravené specielně pro rakouskou stáj. Týmový poradce dr. Helmut Marko se k dané problematice vyjádřil. "Zabývali jsme se i takovou možností, ale velice rychle jsme zjistili, že z toho pro Red Bull nic nebude. Došlo nám to při prvních testech v roce 2014, kdy jsme tuto možnost zkoušeli, prověřovali."
Na otázku, jestli šlo o firmu AVL, rakouského vývojáře motorů, Marko odvětil: "Dietrich Mateschitz je ze Štýrska a AVL sídlí ve Štýrském Hradci. Jsou tu i jiné společnosti, které umí udělat turbomotor. A všechny jsou v dosahu jedné hodiny. Know-how není problém, ale ty náklady a komplikovanost... Nemluvíme o motoru, ale o pohonné jednotce, která je mnohem složitější, navíc kvůli nedobrým předpisům omezená.
Je to příliš drahá záležitost, přílišná záležitost inženýrů, neposkytuje odpovídající zvuk, který chceme a pilot s ní má menší úlohu než pasažér. Náklady jsou obrovské, mluvíme o týmu 250-300 lidí, který je nezbytný jen pro vývoj motoru, a to vůbec netušíme, jak dlouho budou pravidla platit," pokračuje ve výčtu překážek Marko.
Bývalý pilot F1, který musel svou kariéru ukončit po nepříjemném zranění oka při Grand Prix Francie 1972, když ho do hledí přilby zasáhl kamínek vymrštěný kolem Petersonova marchu, připouští řešení v podobě vlastního motoru. Poté, co letos vyprší kontrakt s Renaultem (jehož motory nesou pro Red Bull označení TAG Heuer), tým zvažuje alternativu vlastního motoru.
"Jsou tu určité možnosti.Nechceme být pro příští sezónu bez motoru. Ale požadujeme konkurenceschopný motor, takový, který nám umožní bojovat opět o vítězství. Pořád se vedou debaty o sjednocení výkonu do rozsahu dvou procent nebo zavést takzvané nezávislé motory. Uvidíme, co se stane s předpisy a také posoudíme, jak si námi používané motory v letošní sezóně povedou," uzavírá Marko.