Vůz MRT05 má v současném startovním poli nejdelší příď. Důvodem pro její použití může být jednodušší provedení než v případě krátkých přídí, které se mohou z důvodů lepší odolnosti podstatně dražší. Důvodem je nutnost obstát v povinných nárazových testech požadovaných FIA.
Manor nepatří mezi týmy s bohatým rozpočtem, takže musí daleko pečlivěji rozhodovat, do jakého progresu vloží finanční prostředky. Ačkoliv kratší špice vozu může představovat určité jízdní výhody, u týmu jsou přesvědčeni, že jich mohou dosáhnout i v jiných oblastech vozu.
Závodní ředitel Dave Ryan na otázku, zda by realizace krátké přídě byla z hlediska finančních nákladů významná, odpovídá: "Ne, asi by to nebyl tak velký krok, pokud jde... je to větší úkol. Co se týče našeho pohledu na aerodynamiku, není to příliš velký rozdíl. Takže zůstaneme u řešení, které máme a které vychází z naší dlouhodobé koncepce."
Změny až po řádné prověrce
Ryan rovněž uvedl, že tým počítá s dalšími změnami podle předem stanoveného plánu a nové díly MRT05 budou použity ihned po jejich dokončení. "To platí. Jsme malý tým, nepostavíme nové auto a konec. Právě naopak, vstupujeme do nové éry. Máme nový vůz a vývojový program. Opět máme v týmu skvělé lidi, jak už jsem uvedl dříve. Každý člověk v naší továrně sdílí nadšení a optimismus, proto je naše práce fenomenální," rozplývá se Ryan.
"Je však nutné dbát na to, abychom naše prostředky správně investovali. Co se týče vývojových prací, musíme si být jisti, že jde o prospěšný proces. Proto si nemůžeme dovolit vyhazovat peníze jenom proto, abychom něco vyzkoušeli. Musíme jít cestou důkladného a plánovaného přístupu. Náš program inovací je celoroční. Musíme ho nejdřív řádně prověřit, než ho budeme na náš vůz aplikovat. Proto pokud fáze zkoušek nebude úspěšná, na autě se neobjeví," dodává Ryan.