Harjanto stále ve Formuli 1 hledá své limity, hovoří o své testovací nehodě

Robert RoBertino Pavelka, 26. února 2016, 10:45 Google+

Rio Harjanto se stal vůbec posledním pilotem, který byl potvrzen v letošním složení startovního pole. Při testech v Barceloně na sebe nemile upozornil vlastně jedinou vážnější nehodou při posledním testovacím dnu. F1 je pro něj stále tvrdým hledáním vlastního limitu.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 26.02. 12:09) Napište svůj názor
Rio Harjanto s novým vozem Manor MRT05 při testech v Barceloně

Rio Harjanto s novým vozem Manor MRT05 při testech v Barceloně | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Přesto se třiadvacetiletý Indonésan domnívá, že v posledním týdnu učinil nemalý pokrok ve svých přípravách na sezónu, kdy bude debutovat na závodní dráze. Zároveň však připouští, že nebylo vůbec lehké zvyknout si na nové auto, nové pneumatiky, nový tým a potažmo s tím i novou výzvu.

"Není to nic lehkého. Všichni se snažíme vylepšit náš vůz. Jediné, co k tomu mohu říci, je rozdíl mezi starým autem - loni jsem Mabor testoval - a novým vozem. Opravdu jsem cítil velký rozdíl. Takže je důležité k tomu přistoupit nejen z mojí strany, ale i ze strany týmu. Pokusíme se vůz na první závod připravit co nejlépe a myslím, že to bude klíčový fakt ke splnění našich cílů," říká Harjanto

Musím nalézt své limity pro F1

Harjanto ve čtvrtek, když hodiny ukazovaly čas 15:28, ztratil vládu nad svým vozem v zatáčce 4. Bylo to už podruhé, co kvůli němu zavlála červená vlajka - o den dříve se otočil jen o zatáčku dál. Teď ale prolétl zpomalovacím pásem a lehce kolidoval zadní částí s bariérou z pneumatik.

img-responsive

Rio Harjanto čeká na první šanci u Manoru | foto: Manor Racing

"Chtěl jsem si vyzkoušel své limity, takže jsem najel do zatáčky 4 poněkud rychleji. Bohužel, vůz byl lehce poškozen, takže tím pádem moje odpolední jízdy skončily. Ale jinak šlo o úspěšné dopolední jízdy, podařilo se nám dodržovat náš testovací plán, takže jsme na voze udělali hodně inovací. Doufám, že v příštím týdnu dosáhneme ještě více," vrátil se Indonésan ke svému testovacímu problému.

Nelze srovnávat, rozdíly jsou v lidech

Harjanto také popsal základní rozdíl mezi F1 a sérií GP2. Podle něj je zásadní odlišnost v počtu lidí, kteří jsou do týmové práce zapojeni.

"Když se přesunete z GP2 do F1, musíte si toho nutně všimnout. V GP2 máte k dispozici tak dva inženýry a ve Formuli 1 je jich najednou třicet až čtyřicet. Také tu je mnoho další zúčastněných osob a velké množství procesů, které jsem musel absolvovat. Je to opravdu velká změna a budu potřebovat čas, abych si na ní zvykl," popisuje Harjanto své zkušenosti.

"Postupně se mi daří získávat větší jistotu, ať jde o vztah k týmu nebo mým inženýrům. Samozřejmě se pořád učím. Teď na mě čekají další dva testovací dny, tak se budu snažit odvést co nejlepší práci, abych se maximálně připravil na svou první Grand Prix," dodává rodák ze Sumatry.

Vytisknout

Diskuze: Harjanto stále ve Formuli 1 hledá své limity, hovoří o své testovací nehodě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 26.02.2016 12:09 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton vyjíždí z boxů s vozem Mercedes F1 W07 Hybrid

Shrnutí 1. testu v Barceloně: Ferrari nejrychlejší, Mercedes (nejen)…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud