Ozývají se ale různé názory, mezi nimi i takové, který způsob boje o postavení na startu kritizují a přirovnávají ho k počítačovým hrám, kde také po ujetém kole nejpomalejší pilot ztrácí právo pokračovat. O nové podobě kvalifikace jsme informovali zde.
K novince se vyjádřil i závodní ředitel McLarenu Eric Boullier: "Každý má svůj názor, vidí klady, zápory, nakmonec musíme občas přitakat držiteli komerčních práv panu Ecclestoneovi, abychom udrželi DNA Formule 1, ale abychom ji i nadále zlepšovali. Osobně nevidím v novém formátu něco převratného, jen se vytvořit větší nepředvídatelnost. Pokud pilot udělá chybu, zaplatí za ni okamžitě. Pokud se vám nepovede zajet co nejlépe v pravý čas, jste mimo hru."
Boullier se domnívá, že nadvláda Mercedesu ohledně pole-position bude pokračovat, a to navzdory chystané změně. "Na piloty dopadne o něco větší tlak, ale to samé se týká i týmů. Můžete být nejrychlejší v prvních sedmi minutách, ale opotřebení pneu vás pak může posunout na třetí místo v dalším průběhu kvalifikace. Jak říkám, může dojít k větší nepředvídatelnosti, ale mám za to, že nejlepší auto a pilot budou první a nejhorší vzadu. I když se samozřejmě může stát, že Mercedes bude na pole-position chybět, což by pro show bylo jenom dobré," pokračuje Boullier.
Podobný systém kvalifikace, kdy se piloti mohli spoléhat jen na jeden jediný pokus už tu byl, zůstává otázkou, jaké rozdíly mezi jednotlivými týmy budou. I když je pravda, že během sedmiminutové relace mohou piloti zvládnout někdy až tři kola, následný "rozstřel" už jim víc než jednu šanci nedává. Odpůrci tohoto formátu tvrdí, že je to něco podobného, jako kdyby třeba atletické závody rozhodoval jeden jediný pokus. A dokonce se vyskytl názor, že pokud jde o násilnou formu vytváření tlaku na piloty, mohlo by se jít ještě dál a třeba zakázat během závodu po vyjetí mimo trať návrat zpátky - když už se chyby mají trestat, tak důsledně.
Co se týče upřesnění některých detailů v předpisech týkajících se pneumatik a spotřeby paliva, ty čekají na požehnání od technického ředitele FIA Charlie Whitinga.