Prezident FIA Jean Todt nyní uvedl, že pokud budou uzavřené kokpity nebo podobný koncept zaveden v F1, mělo by se tak stát pouze v případě, že budou zaručeny maximální bezpečnostní záruky. To vyvolává otázku, co přesně je tím myšleno.
FIA od loňského října posuzuje několik návrhů na překrytí kokpitu, přičemž každý z nich byl velice pečlivě posouzen a v listopadu i otestován. Výsledky těchto zkoušek zatím nebyly zveřejněny, nicméně FIA uvedla, že případnou zásadní změnu struktury vozů F1 schválí pouze v případě, že splní nejpřísnější bezpečnostní pozadavky a dostane se jí jednomyslné podpory. Nebudou akceptovány žádné kompromisy spojené s osobou pilota - nesmí být omezena jeho viditelnost a rovněž jak snadno a rychle bude moci opustit kokpit.
"Vkládáme do této problematiky veškeré úsilí, ale motoristický sport bude vždy nebezpečný. Pokud ale existují další kroky, které bude s ohledem na bezpečnost nutné přijmout, učiníme je. Musíme se ale ujistit, že nebudou mít vedlejší důsledky. Při implementaci nových zařízení musíte zmapovat veškeré možnosti," zdůraznil Jean Todt.
"Způsoby, jak ochránit pilota, jsou různé, ale musíme mít jistotu, že je neprovázejí žádné negativní jevy. Existuje zvláštní oddělení, lidé, kterým maximálně důvěřuji. Komunikuji s nimi a chci vidět, k jakým výsledkům dospěli v případě konečného návrhu. Naším cílem je dosáhnout co největší bezpečnosti. A pokud nějaký problém vyvstane, je na lidech, aby navrhli, jak ho vyřešit," dodává prezident FIA.