Christian Horner označil za jednu z nejsledovanějších událostí roku 2015 snahu Bernie Ecclestonea a prezidenta FIA Jeana Todta ohledně hledání nové cesty F1, vedoucí přes nové řešení otázky dodavatelů motoru.
"Náklady jsou zjevně kriticky vysoké a byli jsme svědky toho, že zajištění dodávek pohonných jednotek je klíčovým bodem," uvedl Horner a dodal, že pro sport by bylo řešení navrhované Ecclestonem ve formě nezávislého dodavatele motorů, což ovšem Komise F1 odmítla. "Automobilky se mají k řešení aktuálních otázek vyjádřit do 15. ledna," dodal Horner.
Podle šéfa Red Bullu by měly být motory "levnější, cenově dostupné, přístupbnější, aby přilákaly další výrobce do Formule 1. Současná situace jasně naznačuje, že období do 15. ledna bude pro Formuli 1 rušným až kritickým obdobím," dodává Horner.
Výrobci motorů argumentují požadavkem na větší časový prostor k přípravě nových motorů Formule 1 z důvodu razantních změn pravidel pro nové vozy od sezóny 2017. Ecclestone je přesvědčen, že vše je možné v daném horizontu stihnout. "S tím naprosto souhlasím, měli bychom všechno podřídit roku 2017," přidává se Horner.
Šéf rakouské stáje připustil, že rok 2016 bude považovat za přestupný, protože "byl donucen" k další spolupráci s Renaultem, i když pohonné jednotky budou označeny jako TAG Heuer. Jak už bylo sděleno, Dietrich Mateschitz definitivně přehodnotil své záměry ohledně F1, ze které jednu chvíli hodlal odejít. Nyní chce opět vrátit tým na výsluní, aby se "dočkal opět své někdejší slávy.
Čeká nás několikerá výzva k dosažení takové stiuace. Chci doufat, že záměry Todta a Ecclestonea přinesou ovoce, které bude pozitivní nejen pro samotnou F1, nýbrž i pro kterýkoli nezávislý tým na startovním roštu, nejen pro Red Bull," uzavírá Horner.