Rakouský tým se po vypovězení smlouvy s Renaultem snažil nejprve dohodnout s Mercedesem, poté to zkoušel i s Ferrari. To se ale rozhodlo proti případnému partnerství. Důvody toho nyní přibližuje Marchionne, jehož prioritou bylo zajistit svému továrnímu týmu tu nejlepší možnou pozici pro vítězství - což by Red Bull ohrozil.
"Museli jsme se vyrovnávat s určitými nejistotami naší vlastní architektury a překlenout technologickou ztrátu. Proto závazek poskytovat stejnou pohonnou jednotku týmu, který může konkurovat díky své technické schopnosti zkonstruovat šasi, mohl být pro konkurenceschopnost Ferrari nebezpečný," vysvětluje Marchionne.
"Mým hlavním závazkem je podporovat a chránit Ferrari. Nezajímá mě porážka Mercedesu s Red Bullem. Pokud někdo řekne: 'Použijme motor Ferrari, abychom tak mohli porazit Mercedes,' pak mě takový argument nezajímá. Chci, aby vyhrávalo Ferrari," pokračuje šéf italské automobilky.
Kvality svého soupeře, který i díky Adrianu Neweymu vyniká svou aerodynamikou, nikterak nezlehčuje: "Víme, že schopnosti Red Bullu jsou dobré. Se Sebastianem Vettelem a šampionáty, které vyhráli, nás zničili."
Ferrari v příští sezóně bude svými pohonnými jednotkami zásobovat také Manor a Sauber. V červnu letošního roku přitom Marchionne prohlásil, že je bude rád poskytovat i Red Bullu. Později ale názor změnil: podle něj by zkrátka nemělo smysl poskytnout svůj motor za zlomek ceny jeho vývoje rakouskému soupeři, aby s ním pak případně prohrál.
"Pokud se podíváme na Red Bull investující důležité částky do vývoje svého šasi, a pak ho vybavíme pohonnou jednotkou za určitou cenu odrážející mnohem vyšší investici, než jsme do ní vložili, pak na dráze dochází k nerovnosti. O to zájem nemáme," zdůrazňuje Marchionne.