Boullier: Opatření k úspoře nákladů malým týmům nepomáhají a velkým škodí

Petr Hlawiczka, 29. prosince 2015, 06:50 Google+

Formule 1 by se podle závodního ředitele McLarenu, Erica Boulliera, měla zamyslet nad tím, jak přistupuje k problému nákladů. Nucená snaha o jejich omezování podle něj k ničemu nevede - velkým týmům škodí a malým nepomáhá.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 31.12. 00:42) Napište svůj názor
McLaren by uvítal více volnosti, aby mohl rychleji stahovat náskok Mercedesu

McLaren by uvítal více volnosti, aby mohl rychleji stahovat náskok Mercedesu | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

FIA si před nějakou dobou dala za cíl snižovat náklady v F1, aby pomohla přežít trápícím se menším týmům. Podle Boulliera ale zatím veškeré její snahy o kontrolu výdajů selhaly. Pouze to svazuje ruce větším týmům, které se neúspěšně snaží stáhnout náskok dominantního Mercedesu.

"Zastal bych se Bernieho a řekl, abyste nevstupovali [do F1], pokud si to nemůžete dovolit. Pokud si to dovolit můžete, pak nechme týmy, ať si dělají to, co chtějí," říká Boullier pro Motorsport.com.

"Souhlasím s tím, že musí být dán rámec pravidel, ale nutit ke snižování nákladů je podle mě špatnou cestou. Pokud chcete do F1 vstoupit, měli byste na to mít - a automobilky na to mají. Není tedy otázkou, zda na to mít či nemít," myslí si závodní ředitel McLarenu.

img-responsive

Eric Boullier (vpravo): Kdo na to nemá, ať do F1 nevstupuje | foto: Sahara Force India

Kdo jsou ti, kteří se v F1 trápí? Týmy na konci roštu. Ale problémem je, že poškozujete velké týmy a těm malým nic neušetříte. A to pak bolí všechny," pokračuje šéf závodního týmu, který se po návratu Hondy do role jejich motorového partnera letos potácel na chvostu startovního roštu.

"Pokud někdo chce mít všechny své dveře ze zlata, pak je nechme, ať si dělají, co chtějí. Pokud dokážete sestavit pravidla - a umožnit, aby zůstala stabilní, pak se tam všichni dostaneme. Pak budete mít konkurenceschopné pole, jako tomu bylo v roce 2012 a 2013," dodává Boullier.

Vytisknout

Diskuze: Boullier: Opatření k úspoře nákladů malým týmům nepomáhají a velkým škodí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 31.12.2015 00:42 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull volá po zavedení nezávislého motoru v F1

Red Bull: Pro nastolení rovnováhy v F1 potřebujeme nezávislý motor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud