Brundle se domnívá, že Rosbergovy výkony mají spíš posílení mentálního vnímání než že Hamilton po zisku titulu podvědomě polevil. Reagoval tak na poznámky mnoha fanoušků F1, proč podobným způsobem nejezdil německý pilot už v průběhu sezóny, ale až na jejím konci, kdy už bylo o všem rozhodnuto.
"Domnívám se, že Rosbergova proměna přišla v Austinu. Jeho chyba rozhodla šampionát. Pak následovala "cap gate" v zákulisí stupňů vítězů, osobně bych to vnímal spíš jako žert, ale mělo to svou důležitout. Rosberg nejen hodil čapku zpět, ale po Lewisových sarkastických komentářích na tiskové konferenci našel novou motivaci a odhodlání," uvádí Martin na internetových stránkách Sky F1. "V rozhovoru pro naší televizi v Brazílii přiznal, že ho tento incident naštval a dal mu novou energii. Neměl co ztratit, uvolnil se, na nikom nebyl závislý a nikomu nic nedlužil. Jeho důvěra v sebe sama ho dovedla k vítězství v Mexiku."
Brundle si také všímá chování Lewise Hamiltona v letošní sezóně a poznamenává, že zatímco jeho působení na trati bylo fantastické, v chování se začíná od ostatních pilotů distancovat. "Pořád platí jeden slavný výrok, přibližně znějící »Sebelepší poražený je pořád poražený«. Lewis zdaleka ne všechno zvládá a to jenom posílilo Nicovo odhodlání a sebedůvěru. Hamiltonovi na klidu nepřidaly ani komentáře jeho chování a stížnosti na týmovou strategii."
Podle Brita, na jehož kontě je 158 Grand Prix, ale žádné vítězství, Hamilton občas vystupuje zbytečně odtažitě. "Je to další psychologický moment, když se Lewis rozhodl stranit od svých kolegů, zejména během úvodního představování. Možná si to neuvědomuje, ale i to na jeho povědomí působí stresujícím způsobem nejen v tréninku, ale i v závodě.
Skutečného Lewise Hamiltona znám hodně dlouho, je to člověk přemýšlivý, zábavný a zajímavý, proto jeho samotářský postoj nechápu. Také se domnívám, že kluk ze Stevenage je rychlejší než rapper z Los Angeles, sebevědomý a pilný Rosberg nyní může zdolat muže ze středního Atlantiku. Trumfy jsou na jeho straně," končí svou úvahu Brundle.