S ohledem na skutečnost, že Ferrari na konferenci v Mexiku vetovalo Todtem navrhovaný finanční strop ve výši 12 milionů eur, přišla FIA ruku v ruce s Ecclestonem s návrhem na levnější, alternativní motor. Vyvolalo to pochopitelně různé reakce, od ryze odmítavých až po jednoznačnou podporu. Stačí si pročíst dřívější prohlášení Mercedesu nebo naopak Toro Rosso. Jednoznačný postoj ale nezaujímají ani týmy, kterých se tato skutečnost týká nejvíc, tedy Sauber či Force India. Už byly i oznámeny první reakce na zmíněné výběrové řízení.
Vedle debaty ohledně rozpočtu bude na pořadu jednání také návrh změny názvu týmu Manor - Marussia. Stáj v minulých dnech prošla bouřlivými personálními změnami - prakticky ihned po posledním závodě odejdou Graham Lowdon a John Booth, naopak řady posílil Dave Ryan. Několik oslovených osobností odmítlo nabídku na post týmového šéfa (Wurz, Whitmarsh).
Dalším bodem jednání budou změny týkající se aerodynamiky pro rok 2017, nabízejí se různé varianty, včetně návrhu týmu Red Bull na znovuzavedení přísavného efektu. Jednat se bude taktéž o požadavku Pirelli na vytvoření testovacíh hybridního vozu pro pneumatiky vyvíjené pro sezónu 2017, aby bylo možné prověřit chování širších pneumatik v kombinaci s aerodynamickými úpravami.
Všechny požadavky, které bude Strategická komise projednávat v úterý odpoledne, musí být ještě v prosinci ratifikovány Světovou radou motoristického sportu.