Přes trať po noční bouřce, která mimo jiné pocuchala v zatáčkách Sena Esses střechu jedné tribuny, fičel poměrně silný vítr, ale teploty byly ve slunečném počasí příjemné: vzduch 26 °C, trať dokonce 39 °C.
Jako ve většině případů se na trať vydal manor Willa Stevense, následovaný Ferrari, ovšem oba piloti scuderie opět rychle zamířili do boxů. Jelo se na bíle označených středně tvrdých pneu. První čas tak vytvořil Felipe Nasr (1:15,367) a po dlouhou dobu figurovali ve výsledkové listině jen piloti Manoru a Sauberu. Teprve po deseti minutách se k nim začali přidávat další, ale většina z nich neměla na to zdolat hranici 1:14,0. Nejblíž tomu byl Vettel výkonem 1:14,062, ale bylo jasné, že se vše změní, až se na trati objeví Mercedesy.
Jejich výjezd tak trochu žertovně zahájil Rosberg časem 1:22,698, což byla hodnota, nad kterou se museli smát i u Manoru. Hamilton ujel pár set metrů a s hlášením do boxů ohledně problémů s převodovkou se zastavil a postaral se o vyvěšení žlutých vlajek. Naštěstí jen na chvíli, pak se opět pomalu rozjel a zamířil zpět do boxů. Rosberg mezitím dokázal dominanci třícípé hvězdy (1:13,753), ale když se Hamilton srovnal, přetáhl opět vedení na svou stranu - 1:13,647. Nico však byl v bojovné náladě a kontroval dalším zlepšením: 1.13,323. Ostatní hodně zaostávali, pouze Vettel se dokázal dostat také po 1:14,0, ale čas 1:13,975 byl na hony vzdálen jeho největším soupeřům.
Aby to neměl Hamilton tak snadné, krátce po polovině tréninku se mu v zatáčce 11 povedl dlouhý boční skluz, který završil zastavením mimo trať, ale žádné další úhony se nedočkal. A zatímco průkopník Kvjat vyjel na trať na měkké směsi, ostatní se chystali k závěrečné kvalifikační simulaci. Ruský pilot jim nastavil laťku - 1:13,958, což znamenalo výkon někde na úrovni Vettela na tvrdší směsi.
Postupně se před něj dostávala první desítka, které vyrazil všechny trumfy z rukou brilantním kolem Hamilton, i když v prvním sektoru lehce zaostával, druhé dva byly na jedničku a stejně tak jeho výsledný čas. Nico se sice snažil, ale protože se závěrečné pokusy jely ve značném provozu, už jenom stáhl rozdil na přijatelných - 0,123. Pod 1:13,0 už se přehoupl jen Vettel (a Räikkönen zůstal těsně před branami tohoto limitu). V závěru ještě vycestoval z trati v zatáčce 6 Maldonado, ale to už na průběhu končícího tréninku nic nezměnilo.
Maximální rychlosti: 1. Vettel 347, 2. Maldonado 342, 3. Grosjean 342; 4. Massa 341, 5. Raikkonen 340, 6. Hamilton 339 km/h.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:12,070 / - |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:12:193 / +0,123 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:12,760 / +0,690 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:13,096 / +1,026 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:13,335 / +1,265 |
6. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:13,345 / +1,275 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:13,437 / +1,367 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:13,506 / +1,436 |
9. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:13,534 / +1,464 |
10. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:13,548 / +1,478 |
11. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:13,572 / +1,502 |
12. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:13,742 / +1,672 |
13. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Infiniti Red Bull Racing | 1:13,829 / +1,759 |
14. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:13,850 / +1,780 |
15. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:13,959 / +1,889 |
16. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:14,185 / +2,115 |
17. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:14,288 / +2,218 |
18. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:14,445 / +2,375 |
19. | 28 | Will STEVENS | gbr | Manor Marussia F1 Team | 1:16,671 / +4,601 |
20. | 53 | Alexander ROSSI | usa | Manor Marussia F1 Team | 1:17,059 / +4,989 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ