Jako první do odpoledního tréninku, do něhož se zapojil po ranním odpočinku už i Grosjean, vyrazil Ericsson následovaný Rossim. V Brazílii trochu zapršelo, ale piloti měli k dispozici od začátku suchou dráhu.
Bez okolků se pouštěli do měřených kol: Verstappen dosáhl času 1:15,410, postupně jej vystřídali Massa (1:15,151 min) a Vettel (1:14,906 min), jenž ve svém pokusu na rovince dosáhl 337 km/h - o 2 km/h méně než Brazilec.
Ferrari čekají během zimy další personální změny - konečně bude moci nastoupit bývalý inženýr Mercedesu Jock Clear, s nímž se dohodli minulou zimu, ale kvůli smluvním omezením může v Maranellu začít až v lednu. Na trati bude mužem číslo 2 po technickém ředitelovi Jamesovi Allisonovi.
Zároveň se již hovoří o tom, že sezóna 2016 bude poslední pro Räikkönena. Jako potenciální náhradník je zmiňován Ricciardo, ale ten se zřejmě nebude zamlouvat Vettelovi, který s ním u Red Bullu prohrál minulý rok. V hledáčku mají také Maxe Verstappena, kterého ale Horner nebude jen tak chtít pustit - navíc jej mají smluvně zajištěného až do konce roku 2017.
Po 10 min se vytáhl Rosberg s Mercedesem: 1:13,793 min a 343 km/h na rovince s aktivovaným DRS. Räikkönen je pátý, ale stěžuje si: "Nemám ve svých pneumatikách žádnou přilnavost." Teplota dráhy dosahovala 33 °C, vzduch 28 °C.
Po čtvrt hodině se před Nica posunul Hamilton: 1:13,634 min (339 km/h), Navrch měl ale pouze v prvním sektoru. Oba Mercedesy už jezdily bez S-kanálu, který si vyzkoušely v prvním tréninku. Poté začalo trochu pršet, ale podle Rosberga s tím na trati nebyly žádné problémy.
To doložil nejrychlejším kolem Bottas, kterému Williams nastavil trochu více přítlaku: na rovince dosáhl 337 km/h, v cíli z toho byl čas o hodnotě 1:13,603 min. Jako jeden z prvních ho ale dosáhl na měkké směsi pneumatik Pirelli.
Po půl hodině se objevil vážný problém u Alonsa: ze zádi jeho vozu se kouřilo, motor zněl hodně nezdravě a Španěl musel zastavit vedle dráhy. "Nemám žádný výkon," hlesl do rádia. Po vystoupení vypadal hodně naštvaně. Trénink byl proto na 8 min přerušen červenými vlajkami. Penalizaci za nový motor se vyhne, protože má ještě jeden v zásobě. Porouchaný kousek neprošetří v boxech, ale pošlou ho do továrny. Jde o motor, který používal v Austinu.
Rosberg pak na měkkých pneumatikách snadno překonal Bottase o více než 1,2 sekundy: 1:12,385. Hamilton ztrácel 0,456 s (1:12,843). Ferrari v polovině tréninku oznamuje Kimimu, že déšť může houstnout, zatímco Verstappen dostává menší smyk v pomalé zatáčce uprostřed dráhy a bez poškození pokračuje. Button odmítá pobídku k dalšímu měřenému kolu kvůli sjetým pneumatikám.
Němec upozorňuje Mercedesem na problém při řazení z dvojky na trojku, projíždí boxovou uličkou a na výjezdu si nacvičuje start. Podle týmu je ale vše v pořádku. Bottas dostává přetáčivý smyk v zatáčce č. 9 a žádá o kontrolu stability svého zadního křídla.
Räikkönen se rozčiluje kvůli opakovaným potížím se spojkou: "Stejný problém. Buď přestaneme cvičit starty, nebo to spravíme. Je to úplně to stejné."
Button má záď pokrytou zeleným flow-visem, který dobře kopíruje difuzor a bočnici křídla - zdá se, že aerodynamika vozu MP4-30 funguje velmi dobře.
Rosberg v závěru vyjíždí zcela mimo v zatáčce č. 12, pneumatiky na konci svého závodního stintu po 19. kolech má sjeté až na plátno. Teplota dráhy začala stoupat, což působilo problémy také ostatním pilotům. V rádiu bylo slyšet hlášení Buttona či Verstappena, který říkal: "Mé pneumatiky jsou mrtvé. Nezatáčím a mám velkou přetáčivost."
V samotné koncovce jsme se již žádného rychlého času či zlepšení nedočkali. Mercedesy opět skončily na čele se znatelným náskokem na Ferrari, kterému se na paty lepší Red Bull a Williams.
"Rozdíl mezi mnou a Lewisem není reprezentativní, protože si špatně nastavil motor. Obrubníky se tady hodně změnili, nemůžeme je atakovat tak, jako minulý rok. A asfalt se také hodně rozpadá," hodnotí nejrychlejší muž druhého tréninku.
Oficiální výsledky:
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:12,385 / - |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:12,843 / +0,458 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:13,345 / +0,960 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:13,500 / +1,115 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:13,585 / +1,200 |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:13,603 / +1,218 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:13,634 / +1,249 |
8. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:13,710 / +1,325 |
9. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Infiniti Red Bull Racing | 1:13,848 / +1,463 |
10. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:13,870 / +1,485 |
11. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:14,056 / +1,671 |
12. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:14,124 / +1,739 |
13. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:14,134 / +1,749 |
14. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:14,226 / +1,841 |
15. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:14,326 / +1,941 |
16. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:14,644 / +2,259 |
17. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:14,772 / +2,387 |
18. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:15,129 / +2,744 |
19. | 28 | Will STEVENS | gbr | Manor Marussia F1 Team | 1:16,501 / +4,116 |
20. | 53 | Alexander ROSSI | usa | Manor Marussia F1 Team | 1:16,787 / +4,402 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ