Odpoledne nejrychlejší Rosberg, Verstappen bourá, McLareny v první desítce

Petr Hlawiczka, 30. října 2015, 22:30 Aktualizováno 30.10.2015, 23:00 Google+

MEXIKO - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas odpoledního tréninku předvedl Nico Rosberg, v dobré formě jsou v Mexiku Red Bully, které se umístily na druhém a třetím místě, před Lewisem Hamiltonem. Hned na začátku jsme se dočkali přerušení, když havaroval Max Verstappen. Ke konci se podmínky kvůli dešti zhoršovaly.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Rosberg nejrychlejší ve druhém tréninku

Nico Rosberg nejrychlejší ve druhém tréninku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Těsně před začátkem odpolední části se netrpělivě na konci boxové uličky seřadili Ericsson se Stevensem a ihned vyrazili do akce.

Degradace pneumatik je dle prvotních měření týmů velmi nízká, proto si stěžují na příliš agresivní volbu Pirelli. Může se zde opakovat scénář ze Soči, kde i na měkčí směsi zvládnou v pohodě větší část závodu a pojede se jen na jednu zastávku.

Piloti se ihned vrhli na měřená kola, na čele se objevil Räikkönen s časem 1:25,820 poté, co na rovince dosáhl 349 km/h. Jen o 3 setiny pomalejší byl Alonso s McLarenem, zatímco mechanici stále pracovali na výměně Buttonova motoru.

Havarované Toro Rosso Maxe Verstappena v úvodu tréninku

Havarované Toro Rosso Maxe Verstappena v úvodu tréninku | zdroj: Formula1.com

Prvního přerušení jsme se dočkali už po pěti minutách, kdy havaroval Verstappen. Poškodil pravou část svého Toro Rosso. "Havaroval jsem, omlouvám se," hlásil smutně Holanďan. Trať už byla suchá, ale při korekci smyku se dostal mimo závodní stopu a přetáčivý smyk již nezvládl.

Po 7 min přestávce bylo jeho auto z výjezdu ze stadion odklizeno a piloti mohli znovu na trať. Využilo toho hned 17 vozů a provoz řádně zhoustl. Všichni měli nasazené středně-tvrdé pneumatiky.

Na prvním místě se vystřídali v rychlém sledu Bottas (1:25,496) a Rosberg (1:25,189). Fin ale po 18 min havaroval ve vysoké rychlosti na konci cílové rovinky, sotva se dotkl brzd. Při nárazu do zdi přišel o přední křídlo, do boxů ale dojel do svých. "Auto je v pořádku, myslím, že jde jen o přední křídlo. Nevím, co se stalo s brzdami.

Bottas po své havárii

Bottas po své havárii | zdroj: Formula1.com

Mimo trať se ocitli také Sainz, smyk a otočení o 180 ° zažil Hamilton a Vettel se málem roztočil při návratu do boxů. Přilnavost byla velmi nízká a piloti často blokovali kola při brzdění. Button se po 20 min dostal s novým motorem konečně na dráhu, po 28 min navíc začalo mírně poprchávat, ale více se nerozpršelo.

Hamilton se dostává do čela (1:24,016 min), druhý je Kvjat, ale stěžuje si na stěžuje na podmínky: "V tom se nedá jezdit, sorry kluci." Jeho šéf Christian Horner potvrzuje, že Red Bull nemá v Mexiku žádné velké novinky, ale víkend začal velmi dobře a s výkony svého vozu jsou spokojeni.

Alonso opouští garáž na středně-tvrdých pneumatikách

Alonso opouští garáž na středně-tvrdých pneumatikách | zdroj: McLaren

Po půl hodině piloti začínají přezouvat na měkkou směs, která by měla být o 1,3 sekundy na kolo rychlejší. Hülkenberg předvádí nejrychlejší kolo - 1:23,290 min (355 km/h).

Rosberg ho svým prvním pokusem na měkčích pneumatikách vzápětí pokořuje (1:22,272 min). Na chvíli se před něj dostává Hamilton (1:21,961 min), Nico si po 2 min ale bere první příčku zpět (1:21,531 min). Na třetí příčku se dostává v polovině tréninku Vettel (1:22,334 min), také na měkkých pneumatikách.

Alonso sice na rovince dosahuje jen 340 km/h, přesto zajíždí 6. nejrychlejší čas - 1:22,993 min. Na Rosberga ztrácí 1,462 s. Po 50 min hlásí Rossi déšť v zatáčce č. 4. Button vyjíždí ke svému prvnímu měřenému pokusu po výměně motoru, na středně-tvrdých pneumatikách - je z toho 19. místo (1:28,891), v dalším kole se dostává na 17. (1:25,931).

Grosjean si prohlíží po zastavení svůj Lotus

Grosjean si prohlíží po zastavení svůj Lotus | zdroj: Formula1.com

Daří se Red Bullům: Kvjat (1:21,776) se probojoval na druhou příčku za Rosberga a hned za sebou má svého týmového kolegu Ricciarda (1:21,868 min).

V poslední půlhodině se piloti soustředili na závodní simulace na měkké směsi pneumatik, ta tvrdší se hodně drolila. Grosjean svůj Lotus odstavil 27 min před koncem na pravé straně v esíčkách a komisaři podruhé vyvěsili červené vlajky, naštěstí jen na krátkou chvíli. Francouz na boxovou zídku hlásil problém se spojkou a kouř ze zadní části vozu.

Narušil tím závodní simulace svých soupeřů, kteří se krátce poté vydávají opět na trať: "Objevuje se pár kapek, ale dráha není mokrá," popisuje podmínky z vozu Räikkönen. Pršet začíná až 15 min před koncem.

Maldonado se belhá do boxové uličky a oznamuje, že přišel o výkon. Buttonovi se daří proniknout do první desítky, stále na tvrdší směsi - 1:23,153 min. Tým jej varuje, že dráha bude kvůli dešti mokřejší.

Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Časy se kvůli zhoršujícím podmínkám zhoršovaly, komisaři navíc 10 min před koncem zakázali používání DRS a většina jezdců zamířila do garáže pro přechodné pneumatiky. Massu inženýr vyzval, aby pneumatiky nešetřil, protože zítra budou mít k dispozici nové. Předepsal mu tři poslední měřená kola.

Nejrychlejší kolo tak zůstalo Rosbergovi, který ilustruje přetrvávající náskok Mercedesu. Ve druhém a třetím sektoru je mu ale velmi blízko Red Bull, který doplácí na nižší výkon Renaultu na dlouhé rovince. Až za ním končí oba piloti Ferrari a Williamsu.

Nejrychlejší sektory a jejich součty (červeně) vs. skutečně zajetá kola (modře)

Nejrychlejší sektory a jejich součty (červeně) vs. skutečně zajetá kola (modře) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Mírným překvapením jsou oba McLareny v první desítce, protože mexická trať jejich balíku moc sedět nemá. Alonsovi se na závěr dostalo poděkování: "To byl dobrý trénink, Fernando - hodně jsme toho zvládli. Děkujeme ti."

Nejvyšší rychlost zaznamenal Rosberg: 356,5 km/h.

Přehled všech časů: PDF.

 

GP Mexika (Autódromo Hermanos Rodríguez)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:21,531 / -
2. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing1:21,776 / +0,245
3. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:21,868 / +0,337
4. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:21,961 / +0,430
5. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:21,984 / +0,453
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:22,399 / +0,868
7. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:22,721 / +1,190
8. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:22,993 / +1,462
9. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:23,109 / +1,578
10. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:23,289 / +1,758
11. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:23,290 / +1,759
12. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:23,363 / +1,832
13. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:23,364 / +1,833
14. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:23,430 / +1,899
15. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:23,597 / +2,066
16. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:23,614 / +2,083
17. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:24,533 / +3,002
18. 53 Alexander ROSSI usaManor Marussia F1 Team1:25,940 / +4,409
19. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team1:26,968 / +5,437
20. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rossohavárie

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Odpoledne nejrychlejší Rosberg, Verstappen bourá, McLareny v první desítce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jako všichni piloti si Alonso vyzkouší mexickou trať poprvé

Do dvou let budeme bojovat o titul, prorokuje Alonso

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud