Rosberg byl nejrychlejší v prvních dvou sektorech, ve třetím ale v Q1 kraloval Ricciardo, hned za ním se tam před Mercedesy umístil ještě Kvjat. Red Bull v této technické, pomalejší pasáží potvrzuje aerodynamické kvality svého šasi. Zatímco loni zde použil zadní křídlo z Monzy, letos za deště šel cestou vysokého přítlaku, jak je patrné z maximálních rychlostí níže.
Vylepšený motor Renaultu nenasadil, zřejmě tak učiní až v Brazílii - při ztrátě 10 pozic by jim přinesl jen 2 desetiny na kolo a ve Viry údajně potřebují ještě zapracovat na spolehlivosti.
Verstappen se sice kvalifikoval až jako desátý, v sektorech ale předváděl výborné výkony. Pokud by dokázal dát dohromady ideální kolo, jako se to dnes povedlo pouze pilotům Manoru, pak by byl o půl sekundy rychlejší a patřila by mu 6. pozice na roštu.
Na rovinkách opět řádily Mercedesy, které obsadili osm míst v první desítce. Nejrychlejší byl před brzděním do zatáčky č. 12 Hamilton s 313,8 km/h. Räikkönen s Ferrari ztrácel 3,4 km/h, Verstappen s Renaultem už 12,8 km/h a Alonso s vylepšenou Hondou 14,3 km/h.
Španěl si ale nový aerodynamický balík a pohonnou jednotku pochvaloval, dokonce s nimi pomýšlí na body. Ve druhém a třetím sektoru dosahoval třetích nejvyšších rychlostí. McLaren přivezl nové přední křídlo i podlahu, která má v zadním rohu výřezy po vzoru Ferrari - oproti 9 u Scuderie jich má dokonce 13.