Současní výrobci motorů, včetně Mercedesu, investovali miliony USD do vývoje aktuálních V6 s turbem. Proto podle Tota Wolffa není nápad na jiné motory tím správným krokem vpřed. "Ano, může se to stát, ale není to to, co bychom si my zvolili. Máme jiné cíle."
"Současní výrobci se rozhodli vstoupit do F1 z toho důvodu, že současná pravidla odpovídají tomu, jaký je vývoj v automobilovém průmyslu. Ale z pohledu držitele komerčních práv je prioritní mít stejné podmínky. Zavedení standardního motoru je komplexní projekt, protože aby byl rovnocený aktuálním pohonným jednotkám by vyžadovalo změny pravidel."
"Je to zcela jiný technologický přístup," říká Toto. Mercedes má navíc pocit, že už udělal dost, když souhlasil s vývojem pohonných jednotek i v příští sezoně. Minulý týden se v Ženevě výrobci motorů (Honda, Renault, Ferrari a Mercedes) dohodli s FIA, že nebude omezen počet žetonů určený pro vývoj v příštím roce a bude umožněn vývoj i během roku.
"O čem se nemluví, je, že jsme uvolnili vývoj pro příští rok. Nechceme, aby někdo pořád říkal, že vývoj je zamražený a není možné se dotáhnout. Z našeho pohledu by bylo zmražení vývoje proti hlavnímu smyslu, protože máme výhodu.
Pravdou je, že by to nepomohlo F1 ani nám jako značce. Takže jsme se rozhodli souhlasit. Můžete vyvíjet co chcete. Také během roku bude možné vyvíjet. Takže už se opravdu nedá mluvit o zmražení motorů. Tento krok pomůže každému."