MERCEDES
Lewis Hamilton, 1.
Byl jsem na startu vzrušený. Určitě je škoda, že jsme přišli o jedno auto a nemohli jsme závodit. Pro mě je to nádherný okamžik překonat Ayrtona Sennu v počtu vítězství. Rusko je nádherná krajina a děkuji fanouškům za podporu. Neměli jsme žádný velký problém. Děkuji svému týmu. V posledních kolech jsem pomyslel na to, jak velká je to přednost závodit za tento tým.
Nico Rosberg, nedokončil
F1 je někdy neuvěřitelná v tom, jak je to těžké. Po skvělém startu jsem vedl závod a cítil se jistě. Hned po zajetí safety caru se pedál pokazil, bylo to nebezpečné. Dělalo mi to trochu starosti, protože se posunoval čím dál více ke mně. Nakonec jsem musel z pedálu sundávat celou nohu, ale pak jsem nemohl zase řídit, protože mé koleno bylo na volantu.
Rozhodně to nebyl příjemný způsob, jak den zakončit. Šampionát teď bude samozřejmě těžší, ale takto ho nikdy nevyhraju, když se budou kazit normální věci. Je to neuvěřitelné, že se něco takového může přihodit. Nevzdávám to, vrátím se zpět a budu na to tlačit, abych v Texasu vyhrál.
Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Bylo to s Nicem velmi špatné kvůli tomu plynovému pedálu, je to špatné i pro náš šampionát konstruktérů. Lewis vyhrál, ale takhle to není ono. Odjel ale fantastický závod.
Toto Wolff, sportovní ředitel
Podle mě šlo ze strany Kimiho o moc optimistický manévr, nebyl dostatečně blízko a zablokoval kola, ale nechci se zatím k tomu moc vyjadřovat. Pokud jde o Nica, tak sport je někdy krutý. Prožíval skvělý víkend. Něco se pokazilo v mechanismu plynového pedálu. Sláva a drama.
Ferrari je velmi silné. Měli jsme potíž s autem Lewise, nestabilitu zadního křídla, ale Ferrari určitě příští rok očekáváme silné. Nemám pochyb o tom, že to s nimi bude boj.
Nico je zničený současnou situací. Nemá cenu to rozebírat, musí v příštím závodě zabojovat. Na Sebastiana má ztrátu 7 bodů, což není moc. Musíte kontrolovat své emoce po závodě.
FERRARI
Sebastian Vettel, 2.
Nepočítal jsem s vítězstvím, auto se ale zlepšovalo a v jednom okamžiku jsem si myslel, že budu moci Lewise zdolat. Bylo by příjemné mít oba vozy na pódiu, ale žel se to nepovedlo. Doufám, že příští rok budeme moci být lepší v závodech a opravdu si to s Mercedesem rozdávat, zatím jsou stále trochu napřed.
Kimi Raikkonen, 8.
Snažil jsem se předjet, stahoval jsem v zatáčce č. 3 Valtteriho. Nebyl jsem moc daleko. Já jsem so rozhodl předjet a už jsem se nemohl stáhnout. Nevím, kudy čekal, že pojedu, neměl jsem kam. Šlo o závodní incident. Nevím, jestli mě potrestají, nejsem komisař.
Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Byl to pro nás velmi dobrý závod, i když jsme málem přišli k srdeční zástavě. Výsledek spíše odpovídá naším očekáváním. Co se Kimiho týče, tak si myslím, že předvedl vyzrálý závod, pravděpodobně si ho předvolají komisaři, aby vysvětlil [incident z posledního kola] a uvidíme, jak se rozhodnou. Pokračujeme v našem letošním zlepšování a připravujeme se na rok 2016.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 3.
Je to skvělé být zpět. Kolo před koncem se zdálo, že o pódium přijdeme. Nebyl jsem se sebou spokojený. Ale v posledním kole jsem si řekl, že do toho dám vše. Moc jsem toho dělat nemohl, měl jsem opotřebované pneumatiky. Je to proto velmi příjemné, že svému týmu můžu dát druhé pódium. Mexiko bude skvělé místo, děkuji mým fanouškům, kteří dorazili tady do Ruska.
Nico Hülkenberg, nedokončil
Při brždění do druhé zatáčky se mi zablokovala zadní kola, ztratil jsem zadek, což vedlo k přetočení. Přitom jsem nebrzdil nezodpovědně pozdě, jenom to tak dopadlo. Zůstal jsem stát uprostřed druhé zatáčky a celé pole potřebovalo projet kolem. Ale trefila mě dvě nebo tři auta. A nakonec jsem se hloupě zahákl s Ericcsonem. V prvním kole se vždy může něco stát. Neměl jsem nejlepší start.
Robert Fernley, výkonný šéf týmu
Myslím, že v tuto chvíli je pro nás nejdůležitější konsolidovat naše páté místo v Poháru konstruktérů a pak začít s tvrdou přípravou na příští rok. Zvolili jsme velice agresivní přístup, ale nakonec se vyplatil. Na konci závodu jsme mohli ztratit, protože pneumatiky se rychle opotřebovávaly, ale naštěstí nám pomohl Kimi Räikkönen.
WILLIAMS
Felipe Massa, 4.
Kdybyste mi řekli před závodem, že skončím čtvrtý, tak bych to okamžitě bral. Trvalo mi tři kola, než jsem předjel Kjvata, ztrácel jsem spoustu času. Pak jsem předjel Alonsa, Nasra. Na trati jsem měl hezké souboje, byl jsem s autem spokojený. Byl jsem v provozu a na tvrdé směsi. Ve druhém stintu jsem na to hodně tlačil, kvůli provozu a pneumatikám jsem neskončil na pódiu.
Valtteri Bottas, 12.
Nemyslím si, že šlo o závodní incident. Byl jsem před ním a narazil do mě. Jsem velmi zklamaný, protože jsem byl v posledním kole třetí a zůstávám bez bodu. Tak to dopadlo, zkrátka jsem zklamaný. U mé druhé zastávky byl problém, že jsem se zasekl za ostatními vozy, Sebastian mohl jezdit rychleji, s tím se nedalo nic dělat. Jestli Kimi dostane trest či ne, na tom nezáleží, protože mi body nikdo nevrátí. Video jsem ještě neviděl.
Rob Smedley, ředitel výkonnosti
Musíme si počkat, je to velmi těžké. Nechceme do toho vnášet moc emocí. Rozhodnutí je na komisařích, nechci do toho přidávat svůj osobní názor. Valtteri jel skvěle. Safety car pro nás nevyjel ve vhodnou dobu. Na tvrdší směsi jsme se trápili, na měkčí jsme se potýkali s vyšší degradací. O pozici jsme přišli v posledním kole. Když dojde k takovým věcem, přijdete o pozici a nikdo vám pozici nevrátí.
RED BULL
Daniil Kvjat, 5. místo
Myslím, že jsme se dnes všichni hodně snažili a vyjet 10 bodů je pěkná odměna pro celý tým. S tímto výsledkem musíme být spokojeni. Mohli jsme zvolit lepší strategii, ale v době rozhodnutí nikdo nevěděl, co se na trati všechno stane. Bylo skvělé vidět tolik lidí, co mě podporovali. Mohu ale prohlásit, že i ostatním jezdcům se dostávalo velké podpory od diváků, což bylo velmi pěkné. Je skvělé, že jsou Rusové takto zapáleni do motoristického sportu.
Daniel Ricciardo, nedokončil
Jsem moc rád za způsob, jakým jsem jel. Je ale škoda, že mi to nepřineslo žádné body. Naše riskantní strategie fungovala a mohli jsme získat dobré body. Ještě přesně nevíme, co se stalo, ale asi byl problém se zavěšením. Celý tým to prošetří, ale musím říci, že jsme si nedělali zálusk na dobrý výsledek. Můžeme být rádi, že jsme soupeřili s tak rychlými vozy jako je Williams nebo Ferrari. To, že jsme je udržovali za zády, bylo skvělé.
Dr. Helmut Marko
Byla to naše šance [zastávka v boxech za safety-carem] a jak jsme viděli, optimálně to fungovalo. Pár zatáček před startovní a cílovou rovinkou nám stačilo k tomu, abychom si vyjeli dostatečný náskok na to, aby nás na rovince nepředjel ani Williams. Důvod, proč nás poté předjel, byl Manor, který se nám hloupě postavil do cesty. Daniil zajel do boxů zřejmě o jedno nebo dvě kola později, než by bylo správné. To ho stálo hodně času. Když ho pak předjel Massa, tak trošku vypadl z rytmu.
Christian Horner, šéf týmu
Pro Daniela to byl velmi smolný dnešek. S ohledem na časný výjezd safety caru jsme se u něj rozhodli riskovat velmi brzkou zastávku a přejít na měkké pneumatiky. Zjistili jsme, že můžeme udržet za sebou rychlejšího Bottase a Räikkönena, leč jsme doplatili na opozdilce, kteří umožnili Bottasovi dostat se před Daniela. Důvodem odstoupení asi bylo zavěšení. V případě Kvjata jsme po výjezdu safety caru vsadili na více konvenční strategii. Po jedenáctém místě na startu je pátá příčka v cíli slušným výsledkem, i s ohledem na domácí prostředí.
Matthieu Dubois, inženýr Renaultu
Byl to závod bohatý na dramatické události, takže je třeba se spokojit s dnešními dosaženými výsledky. S ohledem na náročnost okruhu naše pohonné jednotky funguvaly bez jakýchkoli problémů. Už se nějakou dobu soustředíme především na spolehlivost a jak se dnes ukázalo, naše úsilí došlo odměny. Je nám líto Daniela Ricciarda, který měl rovněž nakročeno k dobrému výsledku, ale jsem si jist, že ve čtyřech zbývajících závodech ho ještě čeká šance dosáhnout dobrého výsledku.
SAUBER
Felipe Nasr, 6.
Nebylo to lehké, ale jsem šťastný. Tým odvedl fantastickou práci a auto bylo konkurenceschopné už od prvních metrů. Pak jsem postupně získával pozice. Super-měkké gumy se chovaly docela dobře a já se postupně dokázal vzdalovat svým soupeřům, dokonce i Williamsu. Je dobré, že se mi podařilo najít dobré vyvážení na měkkých gumách. Nemám si na co ztěžovat, získal jsem dobré body pro tým.
Marcus Ericsson, nedokončil
Bez ohledu na obtížnosti, které nás potkali v trénincích a kvalifikaci, jsem do závodu nastupoval s optimismem. Protože jsem vyrážel ze zadních řad, tak jsem se rozhodl pro strategii s měkkou sadou na začátku. Start se mi povedl a do zatáčky číslo dvě jsem předjel několik aut. Najednou ale naproti mě stálo otočené auto Nica Hülkenberga. Nemohl jsem se už vyhnout a najel jsem do něj. Bylo to zklamání, protože naše auto zde bylo konkurenceschopné. Tato propásnutá šance mě mrzí.
Monisha Kaltenborn, šéfka týmu
Od celého týmu to byl velmi dobrý výkon - jak od toho v Rusku tak toho v Hinwillu. Felipe odjel velmi dobrý závod. Hned po startu měl štěstí a ze složité situace odjel. S jeho silným výkonem se projevil potenciál auta. V Sauberu C34-Ferrari je toho tedy hodně, jen to stačí odemknout. Marcus měl - stejně jako celý víkend - smůlu. Nebyl to jeho víkend. Povedl se mu start, ale pak neměl šanci se vyhnout roztočenému vozu.
LOTUS
Pastor Maldonado, 7.
Byl to dnes trochu těžký závod, ale nakonec jsme se od počátku rozhodli pro správnou strategii, začali jsme na měkkých pneumatikách a absolvovali na nich delší úsek. Bohužel při druhém stintu na superměkké směsi jsme ztratili příliš mnoho času. Vůz se vůbec nechoval podle očekávání, takže trvalo pár kol, než jsem se opět dostal do správného rytmu. Získali jsme body, což je pro náš tým velmi pozitivní, doufáme, že se nám bude podobně dařit i v dalších závodech.
Romain Grosjean, nedokončil
Nevyhráli jsme teď žádný maraton, to je jasné. Už mě to začíná bolet, ráno budu mít několik modráků, ale jsem v pořádku. Neměl jsem dobrý pocit. Viděl jsem zeď, jak se pořád přibližuje a věděl jsem, že to bude tvrdý náraz. Po nehodě jsem vyzkoušel, jestli mohu pohybovat všemi končetinami. Pak jsem přes rádio týmu oznámil, že jsem v pořádku - to bylo důležité, protože začínali mít obavy. Jednoduše se to zablokovalo, nevíme, jestli to byl technický problém. Bylo to zvláštní, musíme se na to podívat.
Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Nejdůležitější pro nás dnes je skutečnost, že Romain je po havárii v pořádku. Všem se hodně ulevilo, když jsme ho viděli vylézt z vraku, osobně jsem byl rád, přišel do boxů a sdělil nám, co se stalo. Pastor odjel solidní závod na bodech přes nepříliš dobrou výchozí pozici, takže jeho výkon nás velice těší.
Alan Permane, provozní ředitel
Musíme vyhodnotit data a promluvit si s Romainem, abychom zjistili příčiny jeho nehody. Každopádně jsme rádi, že všechny bezpečnostní systémy fungovaly tak, jak měly. Pastor se v závodě dokázal zlepšovat, čemuž nahrály i známé incidenty. Nebyl to pro nás nejlepší víkend, proto věřím ve zlepšení v Austinu.
MCLAREN
Jenson Button, 9.
Bylo to dlouhé pro všechny… na rovinkách jsem byl snadným terčem. Nebylo to špatné, po celý závod jsem bojoval s Fernandem. Užil jsem si to, tak jak to jen jde v takové pozici. Cíl jsem projel jako devátý, takže to nebylo tak špatné. O dodatečnou energii přicházíme stále na rovinkách velmi brzy, předjížděli mě na rovince před zatáčkou č. 12 velmi rychle, což bylo celkem děsivé.
Fernando Alonso, 11.
Pro nás jde o velmi pozitivní víkend, oba jsme skončili na bodech. Po Suzuce jsme dosáhli dobrého pokroku, a myslím, že v Americe to bude ještě lepší. Zdá se, že jsme s pneumatikami pracovali lépe než ostatní, takže to je před Austinem povzbuzením.
Eric Boullier, závodní ředitel
Zřídka kdy, jestli vůbec někdy, byly dva mistrovské body tvrději vybojovány. Tento okruh našemu autu zrovna nesedí a naši hoši se dle očekávání velmi potýkali s obranou svých pozic, zvláště na rovinkách. Ale během odpoledne neudělali žádnou chybu a v závodě skončili na devátém a desátém místě. Jsem rád, že jsme dokázali získat další body, ačkoliv Fernando po závodě bohužel o svůj bod přišel.
Rád bych také pochválil naše kamarády v Hondě, jejichž pohonné jednotky opět předvedly chvályhodnou spolehlivost. Ještě je před námi spousta práce, ale dobrou zprávou je, že ji společně úspěšně děláme.
TORO ROSSO
Max Verstappen, 10.
Jsem zklamaný. Na začátku závodu se to pro mě díky srážce dvou aut přede mnou neodvíjelo zrovna dobře. Pak byl závod náročný. Můj monopost byl vážně poškozen, zejména v zadní části. Nechovalo se tak, jak jsem chtěl. Bylo tak pro mě těžké zvládnout tento závod, ale pokračoval jsem a doufal, že se dostanu na body, to bohužel nebylo možné [po penalizaci Buttona se ale Verstappen na 10. místo přeci jen dostal].
Carlos Sainz, nedokončil
Tento závod, který začal dobře, skončil neuspokojivě. Musím ale říci, že jsem rád, že jsem mohl jet poté, co se mi stalo včera. Byl jsem na 20. místě, ale pak jsem se probojoval až na 6. místo! Na konci závodu mě tým požádal, abych dával pozor na brzdy, protože se přehřívaly. To jsem hned začal dělat. Bohužel 8 kol před koncem odešly. Musím poděkovat celému tým, protože se opravdu snažil a to mi umožnilo odstartovat po včerejší nehodě do dnešního závodu.
Franz Tost, šéf týmu
Pro tým to byl velmi těžký a emocionální závodní víkend se spoustou vrcholů a pádů. Samozřejmě, že nehoda Carlose ve včerejším třetím tréninku byla tím nejhorším momentem, zvláště minuty ihned po nehodě. To jsme nevěděli, co se stalo, protože jsme ztratili radiové spojení. Naštěstí jsme pak byli všichni rádi, když jsme zjistili, že není zraněný a že bude moc dnes závodit.
Max včera předvedl velmi dobrou kvalifikaci, když skončil 9., což ukázalo potenciál auta. V dnešním závodě bohužel nebyl schopen vyvarovat se kolize mezi Ericssonem a Hülkenbergem ve druhé zatáčce, když byl trefen, což mu způsobilo defekt. Zajel do boxů, kde jsme to vyměnili, viděli jsme ale také poškozenou podlahu a zadní zavěšení. Jeho závod tak byl kompromisem. Nakonec to ale zvládl dobře. Carlos předvedl fantastický závod. Měl na to, aby získal šesté nebo sedmé místo, protože byl 10s před Kvjatem, který dojel šestý. Měl bohužel nějaké problémy s levou přední brzdou, která se přehřívala, a tak musel odstoupit.
MANOR
Roberto Merhi, 13.
Se svým dnešním závodem jsem spokojen. Během víkendu pro mě šlo všechno dobře a dokončit takto v popředí je velmi dobrou cestou mého návratu do kokpitu tady v Soči. Na trati to nebyl lehký víkend. Závod šel velmi dobře, docela podle plánu. Teď už se těším na můj poslední závod sezony v Abú Zabí, s týmem ale budu během následujících tří závodů v kontaktu.
Will Stevens, 14.
Start byl velmi chaotický, což jsme zde očekávali. Všichni jsme se museli vyhnout kolizi mezi Ericssonem a Hülkenbergem na výjezdu z první zatáčky. Ztrati jsem pozici na úkor Roberta a během prvního stintu jsem byl za ním, pak jsem při restartu zničil moje gumy při brždění, a tak jsem musel znovu do boxů. Pak naše pozice zůstaly stejné až do konce závodu. Nebyl to jednoduchý víkend a musíme být rádi, že jsme dostali do cíle obě auta. Už se těšíme na další závody.
John Booth, šéf týmu
Ze Soči odjíždíme s potěšením, že jsme oba vozy dostaly do cíle, což znovu dokazuje excelentní spolehlivost našeho balíku. Díky několika věcem jsme během závodu zlepšili naše pozice. Roberto byl nakonec po svém návratu do kokpitu na konečnou fázi sezony o něco lepší. Will měl o něco náročnější závod a jeho výhoda byla ztracena, když zničil gumy při jednom z brždění. Teď už se těšíme na zbývající závody.