McLaren s Hondou kvůli nemožnosti testovat v průběhu sezóny velkých pokroků nedosáhl. To navíc nevede ke snižování výdajů, pouze k jejich přesunutí jinam - do zařízení v továrně či do testů na dynamometrech.
"Myslím si, že mé frustrace z pravidel plynou z toho, že prakticky všechno, co mělo vést ke snížení nákladů, je zvýšilo. To je dáno hlavně tím, že náklady na životnost jsou nekonečným vyhodnocováním na dynamometrech a ve zkušebních komorách," vysvětluje Dennis.
"Rád jezdím testovat. Přál bych si svobodu pro aerodynamické tunely. Přál bych si svobodu v CFD, protože když nejste konkurenceschopní, musíte vyvinout svůj vlastní způsob, jak se z toho dostat. Momentálně jsou pravidla v této oblasti extrémně omezující," pokračuje šéf McLarenu.
Na příliš restriktivní pravidla si před časem postěžoval také jeho pilot Fernando Alonso. Pokud tým nepostaví rychlé auto, během roku ho už nemá možnost zlepšit.
"Nejde o množství informací, které získáváme, ale o to, že během sezóny máme svázané ruce. Když si poprvé vyzkoušíme auto v Barceloně nebo v Jerezu, jde o hozenou minci. Pokud je konkurenceschopné, budete mít dobrou sezónu. Když ne, čeká vás špatná sezóna," popisuje Španěl.