Honda se slovy Araje ohrazuje proti jednostranné kritice

Robert RoBertino Pavelka, 28. září 2015, 12:17 Google+

Nejspíš skončil čas úsměvů a ujišťování o vzájemném respektu. Fernando Alonso, ale i Jenson Button odpálili nálož na nejcitlivějším možném místě - při Grand Prix Japonska, a to pod dohledem špiček Honda Motor Co.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 30.09. 10:03) Napište svůj názor
Araj zůstává nadále zdvořilý, ale určité výtky si neodpustil

Araj zůstává nadále zdvořilý, ale určité výtky si neodpustil | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Kdy se vlastně zářný vztah McLarenu a Hondy, který na přelomu 80. a 90. let učinil z týmu šéfovaného Ronem Dennisem továrnu na vítězné Grand Prix, začal rozpadat? Bylo to už při jarních testech? Nebo je na vině letní oznámení ze strany McLarenu, že by Honda měla do svého středu angažovat evropské specialisty? Každopádně vše vygradovalo široce komentovanou radiovou komunikací Fernanda Alonsa ohledně úrovně motoru. Button si pak přisadil mimo hlavní pozornost v éteru, když označil spojení McLaren Honda jako samuraje bez meče.

Napětí v týmu je znát. Button hrozí ukončením kariéry (v čemž ale hraje i podstatný rozdíl handrkování s Dennisem o výši gáže), podle Briatoreho je i Alonso otráven tím, že chce vyhrávat a místo toho bojuje o lepší pozice se saubery - a pokud to takhle půjde dál, může změnit působiště. Nenechme se mást různými řečmi o šťastných chvílích v týmu - F1 je divadlo, které potřebuje mít krásné kulisy a vzbuzovat dojem, že všichni jsou na vrcholu blaha, že právě v ní mohou působit. 

 

Jasuhisa Araj se domnívá, že je (řečeno slovy Mirka Dušína) nečestné a nesportovní házet všechnu vinu jen na hlavu Hondy. Pro španělský El País uvedl: "Komunikace mezi McLarenem a Hondou je velmi dobrá, den ode dne lepší. Ne zcela jsem pochopil obviňování a útoky v poslední době, zejména na Monze, kde dosáhly třetího stupně," připomněl Araj reakce zejména ze strany britských reportérů, zda by se neměl McLarenu omluvit za "žalostné pohonné jednotky" a byl dokonce nabádán, zda by neměl zvážit ukončení celého projektu.

"Honda si je vědoma rozdílu ve srovnání s top týmy; víme, co chceme udělat a na čem zapracovat, ale cítím lítost a smutek, že by vina měla ležet jen na našich bedrech," prohlásil Araj. Na otázku, zda cítí ze strany McLarenu podporu, s tradiční zdvořilostí odpověděl: "Z technického hlediska ano. Ale, pokud se vrátím k událostem z Monzy, rozhořčení tisku by nemělo dosáhnout takové úrovně. Jsme ze situace rovněž zklamaní, ale taková negativita nám nijak nepomůže."

img-responsive

Problémy se řeší doma, ne na veřejnosti, okomentoval Alonsovo chování Araj. | foto: Red Bull Content Pool

Na další otázku, zda Honda od McLarenu čekala více, Araj reagoval: "Upřímně řečeno, ano. Tým má odpovědnost, aby nedošlo k podobným situacím. Spolupracujeme a děláme vše pro to, abychom udrželi jednotu a nevytvářeli konfliktní situace. My ke všemu vždy přistupovali otevřeně se snahou vysvětlit, co je třeba zlepšit. Poslední události nemají týmový charakter a rozhodně neměly být prezentovány veřejně."

Araj také připustil, že při pohledu zpět by možná bylo lepší, kdyby Honda na své pohonné jednotce pracovala letos v ústraní než přímo na scéně F1. "Věděli jsme, že to bude hodně obtížné, ale zároveň nám naše působení v sezóně 2015 umožnilo se plno věcí naučit. Ale všechna odpovědnost nepadá jen na motor. Projekt trpí obdobně i co se týče podvozku."

Nicméně Araj připustil, že zatímco spalovací motor je na dobré úrovni, největší rezervy jsou v systému rekuperace energie. Tento problém se nejvíc projevuje na tratích jako je Suzuka, piloti tam oproti konkurenci mohou postrádat až 160 koní výkonu. "Vyřešit tento problém letos bude obtížné, protože to vyžaduje re-design. Ale mohu říci, že už na věci pracujeme s ohledem na příští sezónu." dodal Araj.

Vytisknout

Diskuze: Honda se slovy Araje ohrazuje proti jednostranné kritice

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 30.09.2015 10:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Buttonův případ je tak nějak v mlze - zůstane? Nezůstane?

Button vrací úder: Nemluvme o budoucnosti, kterou neznám!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud