MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Ferrari předvedlo dobrou práci, oba kluci jsou nám celkem blízko. Moje auto bylo dneska a celý víkend opravdu dobré, inženýři odvedli skvělou práci. Moc jim děkuji, zlepšili motor. Jsem šťastný ani nevím, co říct.
Nico Rosberg, 4. místo
Museli jsme se vrátit k motoru, který má za sebou už 6 závodů a kilometry se u něj podepisují na výkonu. V Monze pochopitelně potřebujete silný motor, protože je náročná na výkon, takže pro ně to je zklamání. Zítra to bude těžké, jsem kvůli tomu pomalejší. Není to ideální. Mám starý motor a výkon, který poskytuje. Jestli si Lewis pak výkon u svého motoru snižoval, to netuším.
Niki Lauda, nevýkonný šéf
Nico neměl problém s motorem, jak byste si mohli myslet, ve skutečnosti měl problém s ovladatelností - trápila ho nedotáčivost. Překvapila nás výkonnost Ferrari. Ukázali velký pokrok na motoru. Překvapující. Naším cílem bylo vždy přinést novou specifikaci motoru do Monzy. Ale je překvapující, jak Ferrari od začátku roku svůj motor vylepšilo.
FERRARI
Kimi Räikkönen, 2. místo
Myslím, že jsme sami sebe trošku překvapili. Zítra se pokusíme o další dobrý výkon. Není to jen dobrý výsledek pro nás, ale pro celý tým a všechny fanoušky.
Očekávali jsme silný víkend, ale věděli jsme, že to nebude okruh úplně pro nás. Ale auto se chovalo dobře, ujeli jsme i dost kol, je to opravdu pěkné být tu, zvlášť v domácím závodě.
Sebastian Vettel, 3. místo
Fantastický výsledek! Jsme blízko Lewisovi, což je opravdu pozitivní. Zítra to ale bude něco speciálního - náš domácí závod. Je to pro mě poprvé v červeném, co jsem na Monze. Fanoušci na tribunách mávají vlajkami, skákají, je to pro mě opravdu zážitek. Je to jiné od ostatních dřívějších závodů. Snažím se užít si jízdy, snad budeme zítra oba na pódiu a snad Lewis promine, doufám, že budeme před ním.
James Allison, technický šéf
Na Monzu jsme přinesli nový motor a jedná o slušná pokrok. Designéři našeho motorového oddělení odvedli dobrou práci. Kimi byl za Lewisem jen těsně, ale oba naši piloti dneska odjeli samá skvělá kola. Předvedli stabilní zlepšení v jednotlivých částech. Je to naše nejlepší kvalifikace tohoto roku a jsem rád, že máme oba jezdce tak blízko u sebe.
WILLIAMS
Felipe Massa, 5. místo
Ferrari dneska možná bylo příliš rychlé, a i s dokonalým kolem bylo obtížné je dostihnout. Já jsem s naší výkonností spokojený. Na tomto okruhu je velmi důležitý výkon, takže bychom mohli bojovat s Nicem Rosbergem, ale závod bude dlouhý. Upínám své myšlenky k pódiu, ale hlavní bude, že budeme mít prostě dobrý závod, získáme důležité body a neuděláme žádné chyby.
Valtteri Bottas, 6. místo
Nebyla to perfektní kvalifikace, protože jsem v posledním kole nebyl v dobrém slipstreamu. Myslím, že 5. a 6. místo bylo maximum, ferrari byla mimo dosah. Zítra je ale nový den a my se určitě pokusíme o vše, abychom je porazili. Závodní tempo vypadá dobře, takže doufám v dobrý výsledek.
Rob Smedley, šéf traťových operací
Z pohledu šampionátu jsem s výsledkem spokojený. Zdůraznili jsme týmu, že potřebujeme perfektní kvalifikaci, abychom se v závodě nedostali do problémů, a to se stalo. Auta jsou nastavena dobře pro kvalifikaci i pro závod. Zítra doufáme v pódium, které by posílilo naši pozici v šampionátech.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 7. místo
Jsem spokojený s výkonem v kvalifikace. Zlepšoval jsem své časy v každé části a každé kolo bylo dobré. V Q3 jsem byl příliš optimistický a snažil jsem se jet v závěsu za Kimim, ale nefungovalo to a stálo mě to pár desetin. Ale i tak by to nebylo dost na to dostat se před Williamsy. Závod bude těžký, ale naším cílem je stíhat Williams. B-specifikace vozu se chová solidně a nevidím důvod, proč bychom nemohli předvést dobrý výkon. Klíčový bude dobrý start, protože strategie jsou celkem jasně dané, důležité bude i opotřebení pneumatik, ale jsem si jistý, že můžeme získat body.
Nico Hülkenberg, 9. místo
Je dobré být v první desítce, bez potíží by byl potenciál ještě lepší. Přišel jsem o výkon po prvním kole na použitých pneumatikách a bylo to v důsledku problému s palivovým systémem. Zajel jsem do boxů a mechanici mě odtlačili do garáže a ztratili jsme čas. Zkusili jsme restartovat auto, převodovka se zasekla mezi dvěma převody a nemohl jsem zařadit neutrál včas, abych vyjel do nového kola na měkké sadě. Jsem si jistý, že to do zítra vyřešíme a podle mého bylo šesté či sedmé místo možné, ale zde je startovní pozice důelžitá, takže to z devátého místa bude náročné. Střed pole vypadá hodně těsné a některé týmy se od včera zlepšily. Budeme muset tvrdě bojovat, abychom získali body.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Ukázali jsme slibný výkon už od pátku a v tomto směru je dobré vidět obě auta v top 10. Sergio je na sedmém a odvedl dobrou práci i když nebyl zcela spokojen s vyvážením vozu. Nico byl stejně konkurenceschopný a bez problému s palivem by byl o pár míst vepředu. Je tedy trošku vzaději, ale s dobrou závodní rychlostí se snad posuneme vpřed. Prioritou je čistý závod a zisk co nejvíce bodů.
SAUBER
Marcus Ericsson, 10. místo
Celkově to byl dneska dobrý den, ukázali jsme solidní tempo v kvalifikaci a dosáhli Q3. Každý v týmu odvedl dobrou práci, vydali jsme se správným směrem, co se nastavení týče, a kvalifikace byla nejsilnější část víkendu. Jsem celkem spokojený, i když jsem v Q3 udělal chybu. Mohl jsem skončit ještě výš, ale i tak mám dobrou šanci na zítřejší body.
Felipe Nasr, 12. místo
Nejprve musím říct, že vyvážení mého auta je dobré, takže jsem byl schopen z auta dostat maximum. Při druhém stintu v Q2 jsem si byl celkem jistý s postupem do Q3, ale udělal jsem chybu. Nicméně i tak bychom zítra mohli získat nějaké body.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Celý tým odvedl dobrou práci - pozice v top ten v kvalifikaci značí dobrý výkon. Zatím jsme dosáhli dobrého výkonu, i když Marcus dostal penalizaci. Jsme na slibných pozicích pro zítřejší závod. Teď je pro nás důležité maximalizovat naskytnuté příležitosti.
LOTUS
Romain Grosjean, 8. místo
Je pozitivní, když můžete říct, že jste zklamaní z 8. místa v kvalifikaci. Ale nebyla to pro nás dobrá kvalifikace ve 3. části. Musíme se ještě podívat na to, proč jsme neskončili výše. Zítřek bude dlouhý a budeme mít hodně příležitostí, jak zlepšit naši pozici. Budeme mít šanci získat hodně bodů.
Pastor Maldonado, 11. místo
Opravdu jsem čekal, že budu v top 10. Bohužel jsem se trápil s teplotou pneumatik a v Q2 jsem neměl žádná čistá kola, takže jsme trošku ztratili. I trať se od rána změnila a v kombinaci s teplejším počasí se zadní část auta chovala nervózněji.
Alan Permare, ředitel traťových operací
Pastor bude startovat z celkem slušné pozice - bude mít čerstvé pneumatiky, takže bude schopen dosáhnout na slušné body. Oba vozy se celou dobu přetahovaly o nejlepší časy, takže si myslím, že jim zdejší trať sedne. Pastor ale nebyl ve správný čas na správném místě.
TORO ROSSO
Carlos Sainz, 13. místo
Je to trošku frustrující víkend kvůli penalizacím, ale alespoň jsme vytěžili z vozu maximum. Auto bylo skvělé! Je jen škoda, že máme takovou penalizaci a nedostatečný výkon.Bude to zítra zajímavé a očekávám na startu zábavu s vozy jako Max, Red Bully a šampiony jako Alonso a Button. Snad budeme moci bojovat o body, což nebude lehké, ale je to cílem.
Max Verstappen, bez času
Čekal jsem, že to dnes bude náročné, protože jsme museli měnit motor. Tým pracoval tvrdě a odvedl rychle kus práce. Abych byl upřímný, divil jsem se, že jsme vůbec v Q1 vyjeli... Kluci to zvládli! Děkuji jim. Kus krytu uletěl, když jsem byl na trati, ok, ale chápejte, že vždy dělají maximum a chtěli, abych vyjel.
To se občas stává, když jedete na limitu a bojujete s časem. Zítra budu muset hodně předjíždět a věřím, že to bude zábava. Naše rychlost v porovnání s Red Bully nevypadá špatně a boj to bude i s McLareny. Snad se dotáhneme i na Sauber a uvidíme, čeho jsme schopní.
James Key, technický ředitel
Věděli jsme, že budeme muset dělat kompromisy kvůli penalizacím obou pilotů. Kvůli tomu jsme se v ranním tréninku koncentrovali na závod a ne na kvalifikaci. Takže jsme vlastně vůbec nejeli s "prázdnou" nádrží. Ráno jsme se pár věcí naučili a co se závodního výkonu týče, piloti jsou s autem spokojeni.
V kvalifikaci jsme věděli, že budeme na chvostu, protože nás čekají penalizace, takže nemělo smysl ničit pneumatiky a snažit se posunout dopředu. Chtěli jsme dát Carlosovi šanci být co nejvýš, neboť mnozí mají podobné penalizaci. Bohužel jsme u Maxe museli po tréninku vyměnit motor. Mechanici odvedli vynikají práci a to velmi rychle, protože bylo nereálné, abychom vyjeli na trať, ale chtěli jsme Maxe alespoň vyslat do instalačního kola, abychom vše zkontrolovali. Bohužel nastal problém s krytem motoru a řešíme, co se stalo.
Uvidíme, co penalizace pro závod a je jasné, že před sebou máme kus práce, ale těšíme se, jak se posuneme provozem a uvidíme, co zvládneme. Oba piloti jsou motivovaní stejně tak i tým a naše závodní simulace vypadala dobře, takže do toho půjdeme a uvidíme, co zvládneme.
RED BULL
Daniil Kvjat, 14. místo
Nejsem si jistý, odkud budeme strartovat po všech penalizacích. Musíme mít zítra dobrý závod, abychom získali pár míst. Je to dlouhý závod a musíme bojovat. Pokusíme se získat body, ale na tomto okruhu to nebude jednoduché. Uvidíme.
Daniel Ricciardo, 15. místo
Dostal jsem zcela nový motor, ráno jsem měl také úplně nový, vydržel jen pár kol. Šlo o jednu z nejrychlejších výměn. Když jsem ujel kolo, bylo to vítězství samo o sobě. Po těch všech věcech, co se odehrály, je to celkem OK. S motory je to celkem nepředvídatelné.
Christian Horner, šéf týmu
Přes penalizace i tak byly naše startovní pozice nevyhnutelné. Nejlepší na celé kvalifikaci byla rychlost, se kterou v garáži zvládli výměnu motoru. Obě části garáže předvedli úžasnou týmovou práci. To byl náš dnešní nejlepší výkon. Strategicky víme, že startujeme zezadu, takže takto nastavíme vůz a snad uděláme zítra pokrok.
MCLAREN
Jenson Button, 16. místo
Vyvážení auta dneska vypadalo dobře, první stint se nám celkem povedl. Trošku to potom laborovali s nastavením předního křídla... Nakonec to ale nebylo moc špatné.
Každopádně celý tým musí zůstat v dobré náladě, to je důležité. Je to jediný způsob, jak jít vpřed a jak být úspěšný. Těším se na další závod, to by mohl být jiný příběh...
Fernando Alonso, 17. místo
Být vyřazen z Q1 je trošku zklamání. Právě se ale nacházíme ve fázi učení a celý tým si tím musí projít. Nemůžete si užívat každý závodní víkend, musíte se učit a propracovat se dál. Víme, že nejsme na nejlepší pozici - nejsme ani konkurenceschopní, takže potřebujeme pracovat na každé části auta.
Eric Boullier, šéf týmu
Zase jsme vypadli v Q1, to je opravdu zklamání pro celý tým. To znamená, že teď musím poděkovat všem členům týmu, i jezdcům, že stále udržují pozitivní náladu a motivaci. Zítra to bude zřejmě těžký závod, i když nebudeme startovat úplně vzadu - za námi budou ještě 4 auta s penalizacemi. Pro nás ale nebude lehké získat pozice na dlouhých rovinkách v Monze.
Jasuhisa Araj, šéf Hondy
Víme, že v Monze to bude těžký závod, protože jezdci jedou většinu kola na plný plyn. Včera jsme našli dobré nastavení pro aerodynamiku i motor, ale stále nám chybí výkon ERS na rovinkách. To je v kvalifikacích problém, ale zítra v závodě to nemusí být až takový problém.
MANOR
Will Stevens, 18. místo
Pokračujeme v dobrém víkendu, což je pěkné. Moje kolo bylo dobré, ale ne perfektní. Myslím, že to mohlo být co se času týče ještě lepší, ale pozici by to nezměnilo. I tak se stle zlepšujeme a to nám poskytuje výhodu, až nastanou nečekané příležitosti. Hodně se těším, po penalizacích budeme opět startovat z dobré pozice, ale musíme do zajet do první zatáčky čistě a vyhnout se poškožení a nehodě jako se to stalo ve Spa.
Roberto Merhi, 19. místo
Se svým kolem jsem spokojen a je dobré zase bojovat se svým týmovým kolegou. Máme dobré pozice a i nastavení, díky penalizacím navíc startujeme výš a cílem pro mě je držet se Willa a zase získat dobrý týmový výsledek.
John Booth, šéf týmu
Další dobrý den, pozice jsou dobré a zítra to bude zajímavé. První zatáčka je těsná a za námi budou auta - start bude krušný. Je dobré opět vidět Willa a Roberta tak těsně u sebe, stín jejich soubojů z loňského roku v jiné sérii. Jsem si jistý, že to bude dobrý souboj.