V dokumentu Pirelli se praví, že technická analýza neodhalila žádné strukturální problémy u pneumatik používaných v rámci Grand Prix Belgie. Testy prokázaly, že nedostatky u plášťů byly způsobeny delším používáním pneumatik (s ohledem na zvláštní povahu okruhu ve Spa) v kombinaci s velkým množstvím nečistot na trati.
Pirelli rovněž uvedlo, že v Belgii bylo registrováno 63 drobných poškození pneumatik, což je nepoměrně vyšší číslo než v celé dosavadní sezóně. Průměr v předchozích 15 případech (závody plus testovací jízdy) činil 1,2 poškození na jeden podnik.
Pirelli proto navrhuje FIA v rámci zajištění větší bezpečnosti provést studii se zaměřením na optimalizaci zajištění čistoty okruhů.
FIA poté vydala oficiální zprávu tohoto znění:
- Pneumatiky používané různými týmy během závodu byly pečlivě zkoumány v oblasti řezů pneumatiky - žádná nevykazovala známky vnitřní delaminace (a tedy únavy materiálu)
- Pneumatiky používané různými týmy během závodu byly podrobeny testu na zkušebním zařízení simulujícím závodní cyklus - opět nevykazovaly známky vnitřní delaminace (únavy materiálu)
- Během závodního víkendu byl hlášen inženýry firmy Pirelli velký počet drobných defektů pneu, z nichž jeden způsobil odtržení pásu pneumatiky na voze Nico Rosberga
- U některých pneumatik používaných různými týmy v závodě vykazujících poškození bylo provedeno mikroskopické šetření: výsledky prokázaly ještě jeden případ poškození pásu pneumatiky, aniž by však došlo k jejímu selhání.
- Tloušťka běhounu na druhé zadní pneumatice Vettelova vozu činila v okamžiku selhání 30 procent, což ji činilo náchylnější k poškození případnými drobnými předměty (troskami) na trati.
Dokument, podepsaný šéfem komunikace s médii Matteo Boncianim dále vyjadřuje spokojenost s vyšetřováním a závěry Pirelli, přičemž FIA potvrzuje svou ochotu přijmout veškerá bezpečnostní opatření ze strany Pirelli pro italskou Grand Prix jakož i zbývající závody šampionátu.