DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli a FIA zveřejňují výsledky vyšetřování. Proč Vettelovi praskla pneumatika?
Italský dodavatel pneumatik pro startovní pole F1 uvedl závěry svého šetření defektů pneumatik při Grand Prix Belgie. Přinášíme vyjádření Pirelli a rovněž plné znění tiskové zprávy, jak ji uvedla FIA.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli a FIA zveřejňují výsledky vyšetřování. Proč Vettelovi praskla pneumatika?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
10:05 04.09.2015 165.72.200.XXXPneumatika sjetá na 30% ?
Tak to by mě zajímal stav přední levé gumy , která je ve Spa nejvíce zatěžovanou pneumatikou, ta byla asi v mínusu :D
A že s tou údajně na 30% sjetou zadní gumou dokázal Vettel akcelerovat z La Source rychleji než Grosjean, čehož si všimnuli dokonce i ve studiu a což byl taky důvod, proč se Romainovi nedařilo se zavěsit za Sebastiana a předjet ho za Eau Rouge.
Ale souhlasím s Pirelli v tom, že je potřeba omezit množství karbonových úlomků.
Začal bych s tím, že bych omezil všechny ty pidi křidélka na předním křídle. Prostě, pouze jednolitý tvar a všechno co se dá urazit pěti-kilovým kladivem musí pryč. :D Vždyť stačí drobný kontakt, zasype to celou trať a poškodí to skrz pneumatiky jezdce, kteří jsou v tom absolutně nevinně.-
Rostislav M.
14:11 04.09.2015 31.192.64.XXXTak snad je dlouhodobě známá věc, že za pokud jezdec není výrazně rychlejší, tak toho vpředu předjede jen po jeho chybě a to díky tomu, že tomu vzadu nefunguje aerodynamika jak by měla a tedy je jasné, že nebude ten rychlejší tam kde je potřeba přítlak.
-
-
Pavel A.
17:09 03.09.2015 94.199.40.XXXPneumatika sjetá na 30% by vůbec neměla sedět na trati, právě proto, že je náchylná k defektu. Takto sjetá guma už MUSÍ být nepožitelná. Takže jde o chybu Pirelli, které nedokáže vyrobit bezpečnou gumu, která v případě opotřebení nutí k zajetí do boxu a místo toho je stejně rychlá a pak při sebemenším najetí na nečistoty bouchne. -
-
jumpman
16:06 03.09.2015 178.255.168.XXXTak to asi neumíš číst!!! Pokud je pneu na 30% tak je podle Tebe za hranicí životnosti??? Matematika není evidentně tvojí silnou stánkou!!!!
A vyjádření pirelli + FIA? Čekal si snad že přiznají svoji chybu??? Naivo!
V podstatě přiznali, že chyba byla způsobena prožíznutím pneumatiky a jejím neakceptovatelným selháním v jejím provozním okně, ale snaží se to zaobalit aby nemuseli investovat do změn pneumatik.
V každém případě defekt na vettelově voze NEBYL způsoben chybnou startegií ferrari jak hned od začátku pirelli tvrdilo!-
Xinho
16:28 03.09.2015 217.118.100.XXXPodla tvojej logiky teda.....bol defekt sposobeny "mizernou" konstrukciou Pirelli? Tvrdenie, ze to je zlou pneumatikou je uplne VYVRATENE ako od zaciatku tvrdil Vettel!
Staci citat trosku pozornejsie...tym, ze guma bola vyuzita taky dlhy cas bola nachylnejsia na defekt sposobeny externym faktorom...to je cele a znie to uplne logicky, viac riesit netreba. Ak by aj Ferrari nepochybilo s neumerne dlhym stintom, tak pochybilo v tom, ze vedeli o podmienkach na trati (necistot) z varovania Pirelli zo soboty a riskli to...
-
-
virtual
18:54 03.09.2015 91.197.117.XXXOd začátku je to naprosto směšná logika. F1 má být vrchol lidské technologie, ale pneumatika, sjetá na 30%, může běžně, bez dalších indicií, a opakuju bez zjevného propadu v čase na kolo - ano, měla by už tou dobou klouzat jako mejdlo -, explodovat? S takovým "politickým" zdůvodněním se může spokojit jen někdo, kdo evidentně nepoužívá hlavu!
BTW Pokud toto FIA akceptuje, má sama máslo na hlavě, protože vědomě přechází sakra velké bezpečnostní riziko! Problém může být i nemožnost pneumatiky výrobcem důkladně testovat, každopádně pokud někdo nechce, aby se taková strategie zkoušela, musí buď jasně vymezit povolený nájezd km (pokud nemůžu garantovat trvanlivost konstrukce), a nebo pneumatiku konstruovat tak, aby v době, kdy hrozí poškození, už pneumatika byla tak pomalá, že její použití nikoho nenapadne. Jakékoliv jiné řešení je špatné.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek