DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli a FIA zveřejňují výsledky vyšetřování. Proč Vettelovi praskla pneumatika?

Italský dodavatel pneumatik pro startovní pole F1 uvedl závěry svého šetření defektů pneumatik při Grand Prix Belgie. Přinášíme vyjádření Pirelli a rovněž plné znění tiskové zprávy, jak ji uvedla FIA.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli a FIA zveřejňují výsledky vyšetřování. Proč Vettelovi praskla pneumatika?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 04.09.2015 14:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 25 lidí) 03.09.2015 16:06
Tak to asi neumíš číst!!! Pokud je pneu na 30%… »
» Pavel A. (Hlasovalo 22 lidí) 03.09.2015 17:09
Pneumatika sjetá na 30% by vůbec neměla sedět na… »
» Pepan (Hlasovalo 14 lidí) 03.09.2015 15:17
Oficiální stanovisko je shodné s tím, co tvrdím… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Pneumatika sjetá na 30% ?
    Tak to by mě zajímal stav přední levé gumy , která je ve Spa nejvíce zatěžovanou pneumatikou, ta byla asi v mínusu :D
    A že s tou údajně na 30% sjetou zadní gumou dokázal Vettel akcelerovat z La Source rychleji než Grosjean, čehož si všimnuli dokonce i ve studiu a což byl taky důvod, proč se Romainovi nedařilo se zavěsit za Sebastiana a předjet ho za Eau Rouge.

    Ale souhlasím s Pirelli v tom, že je potřeba omezit množství karbonových úlomků.
    Začal bych s tím, že bych omezil všechny ty pidi křidélka na předním křídle. Prostě, pouze jednolitý tvar a všechno co se dá urazit pěti-kilovým kladivem musí pryč. :D Vždyť stačí drobný kontakt, zasype to celou trať a poškodí to skrz pneumatiky jezdce, kteří jsou v tom absolutně nevinně.

    + 11 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Rostislav M.

      Rostislav M.

      31.192.64.XXX
      Tak snad je dlouhodobě známá věc, že za pokud jezdec není výrazně rychlejší, tak toho vpředu předjede jen po jeho chybě a to díky tomu, že tomu vzadu nefunguje aerodynamika jak by měla a tedy je jasné, že nebude ten rychlejší tam kde je potřeba přítlak.

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    94.199.40.XXX
    Pneumatika sjetá na 30% by vůbec neměla sedět na trati, právě proto, že je náchylná k defektu. Takto sjetá guma už MUSÍ být nepožitelná. Takže jde o chybu Pirelli, které nedokáže vyrobit bezpečnou gumu, která v případě opotřebení nutí k zajetí do boxu a místo toho je stejně rychlá a pak při sebemenším najetí na nečistoty bouchne.

    + 22 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Oficiální stanovisko je shodné s tím, co tvrdím od počátku. Teď jsem zvědavý, jestli aspoň jeden kritik Pirelli si tady nasype popel na hlavu a řekne, že se mýlil.

    + 14 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      Tak to asi neumíš číst!!! Pokud je pneu na 30% tak je podle Tebe za hranicí životnosti??? Matematika není evidentně tvojí silnou stánkou!!!!
      A vyjádření pirelli + FIA? Čekal si snad že přiznají svoji chybu??? Naivo!
      V podstatě přiznali, že chyba byla způsobena prožíznutím pneumatiky a jejím neakceptovatelným selháním v jejím provozním okně, ale snaží se to zaobalit aby nemuseli investovat do změn pneumatik.
      V každém případě defekt na vettelově voze NEBYL způsoben chybnou startegií ferrari jak hned od začátku pirelli tvrdilo!

      + 25 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Xinho

        Xinho

        217.118.100.XXX
        Podla tvojej logiky teda.....bol defekt sposobeny "mizernou" konstrukciou Pirelli? Tvrdenie, ze to je zlou pneumatikou je uplne VYVRATENE ako od zaciatku tvrdil Vettel!
        Staci citat trosku pozornejsie...tym, ze guma bola vyuzita taky dlhy cas bola nachylnejsia na defekt sposobeny externym faktorom...to je cele a znie to uplne logicky, viac riesit netreba. 03 Ak by aj Ferrari nepochybilo s neumerne dlhym stintom, tak pochybilo v tom, ze vedeli o podmienkach na trati (necistot) z varovania Pirelli zo soboty a riskli to...

        + 13 / − 13

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • virtual

      virtual

      91.197.117.XXX
      Od začátku je to naprosto směšná logika. F1 má být vrchol lidské technologie, ale pneumatika, sjetá na 30%, může běžně, bez dalších indicií, a opakuju bez zjevného propadu v čase na kolo - ano, měla by už tou dobou klouzat jako mejdlo -, explodovat? S takovým "politickým" zdůvodněním se může spokojit jen někdo, kdo evidentně nepoužívá hlavu!
      BTW Pokud toto FIA akceptuje, má sama máslo na hlavě, protože vědomě přechází sakra velké bezpečnostní riziko! Problém může být i nemožnost pneumatiky výrobcem důkladně testovat, každopádně pokud někdo nechce, aby se taková strategie zkoušela, musí buď jasně vymezit povolený nájezd km (pokud nemůžu garantovat trvanlivost konstrukce), a nebo pneumatiku konstruovat tak, aby v době, kdy hrozí poškození, už pneumatika byla tak pomalá, že její použití nikoho nenapadne. Jakékoliv jiné řešení je špatné.

      + 10 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama