Zejména záběry z vrcholku zatáčky Eau Rouge zvaného Le Raidillon jasně prokázaly, že v Belgii byla většina pilotů za hranou únosné míry. Nejen na tomto místě, ale také ve Stavelotu se často jezdilo všemi čtyřmi koly mimo.
FIA proto před Grand Prix Itálie důrazně varuje všechny zůčastněné piloty, že vydala pokyn sportovním komisařům, aby přísně posuzovali jakýkoli pokus o zkrácení šikan na trati v Monze. Už dlouho bojuje automobilová federace za to, aby piloti zvláště v první šikaně Variante del Rettifilo nevolili stopu mimo vymezenou dráhu. Nechce v ní použít vysoké obrubníky s ohledem na tlačenici, která se tu vyskytuje, což by podle odborníků mohlo vést k masivní kolizi.
V zatáčce jsou položeny nízké plastové "vlny" označené černožlutými pruhy. Byly nainstalovány s cílem, aby řidiči, kteří budou muset vyjet z trati, volili delší trasu návratu na trať a nezískali tak spornou výhodu. FIA zároveň uvedla, že v této zatáčce nehodlá tolerovat žádné "úsporné" projíždění. "Každý pilot, který v dané oblasti využije prostoru za druhým apexem a dojde tak k podezření, že mu to přineslo jakoukoli výhodu, bude ihned nahlášen sportovním komisařům," deklaruje FIA. Jinými slovy, to, co se dělo ve Spa na Monze nebude možné.
Piloti, kteří se "nevejdou" do první zatáčky v šikaně musí pokračovat dál mezi třemi polystyrenovými panely až do místa, kde se trať vrací na úroveň cílové rovinky. "Není povoleno, aby se pokusili vrátit zpět do startovního pole dříve, ani v případě, že jsou v zatáčce sami. Pouze v krajně nevyhnutelných případech bude tolerováno jiné řešení," dodává upřesnění ze strany FIA.