Podle sportovního ředitele Honda Jasuhisy Araje již jejich motor s vnitřním spalováním (ICE) překonal o 25 koní motor Renaultu (více zde), ve výkonech na trati za soupeři přesto výrazně zaostává. Na vině je slabší systém pro rekuperaci energie, který ještě před letní přestávkou sotva přesahoval polovinu výkonnosti systému francouzského konkurenta. Částečně je to také daň za kompaktní rozměry extrémně se zužujících bočnic vozu McLaren.
Araj si pro španělský El Confidencial ale postěžoval také na šasi z Wokingu: "Auto nemá tu nejlepší mechanickou ani aerodynamickou přilnavost. Ve srovnání s Red Bullem tam je stále velký rozdíl," odkazuje na srovnání, které provedli podle dat z GPS.
McLaren se na druhou stranu snaží vyvinout tlak na Hondu, aby se zlepšila. Slabiny šasi ale závodní ředitel Eric Boullier nezakrývá: "Abych byl k Hondě fér, tak je naše šasi sice lepší než to loňské, ale není nejlepší v pitlane. Naše auto má docela vysoký odpor. Stále musíme některé věci tu a tam vylepšit."
Potvrzuje to i jejich pilot Fernando Alonso: "Snažíme se zlepšit výkonnost. Nejsme dostatečně dobří v oblasti výkonu, aerodynamiky ani v oblasti mechanické přilnavosti. Stále tedy zbývá spousta věcí, které musíme dát dohromady, abychom byli konkurenceschopní a vyhrávali šampionáty."
Svého japonského partnera ale McLaren odmítá veřejně kritizovat. I po neúspěšném závodě a zklamání v Belgii Boullier uvedl: "Jsme spokojeni s Hondou a Honda je spokojená s námi, i když nejsme tam, kde bychom chtěli být... Nechci, aby byli frustrování a přišli o nadšení z té výzvy. Jsme vůči nim otevření, a když můžu využít piloty, aby vyvinuli správný tlak na správných místech, pak to může pomoci k dobrému načasování."