Renault nepřijme nabízený prototyp od Ilmoru

Robert RoBertino Pavelka, 11. srpna 2015, 18:15 Google+

Renault v těchto dnech provedl vyhodnocení inovací, které by měly v dalším průběhu šampionátu pomoci vylepšit týmům Red Bull a Toro Rosso jejich výsledky. Zástupci francouzské automobilky věří, že jejich vlastní konstrukční řešení přinese větší šance na zlepšení motoru.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 13.08. 13:09) Napište svůj názor
Abiteboul spolupráci s Mario Illienem nezatracuje

Abiteboul spolupráci s Mario Illienem nezatracuje | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Mario Illien, úspěšný motorář, jehož stopu najdeme i v historii F1, bývá právem nazýván motorářským guru. Jeho firma Ilmor vypracovala studii jednoválcového prototypu F1, kterou však zástupci Renaultu odmítli.

Výkonný ředitel oddělení Renault F1 však uvedl, že to neznamená, že některé Illienovy poznatky či případnou spolupráci definitivně odmítá. "Myslím, že ta spolupráce má svá pozitiva. Když kooperujete s lidmi mimo firmu, máte víc možností zlepšit vlastní práci. Proto tvrdím, že je dobré získat nějaký názor zvenčí a s jeho pomocí uplatnit zpětnou vazbu v našem prostředí. Nynější motor nebo jeho následné inovace však nic z toho, co nabízí Ilmor, nebude obsahovat."

Abiteboul si nechává otevřená zadní vrátka: "Rozhodně to neznamená, že nemůže v budoucnu dojít k nějaké těsnější spolupráci, nebo že by jeho přínos nemohl mít vliv na to, co budeme dělat na konci sezóny. Proto říkám, že nelze tvrdit o vztahu s Ilmorem, že nemá žádnou hodnotu. Jen opakuji, že v současnosti do našich agretátů žádnou Illienovu myšlenku nepoužijeme."

img-responsive

Vozy Leyton House CG 911 v roce 1991 poháněly desetiválce Ilmor. | foto: www.karlwendlinger.com

Motory Ilmor se objevily v F1 ve třech sezónách - v roce 1991 a 1992 poháněly vozy March (v roce 1991 pojmenovaný po hlavním sponzorovi Leyton House), v roce 1992 též Tyrrell a s F1 se rozloučily neúspěšným spojením s týmem Pacific v roce 1994. Mario Illien, dnes šestapadesátiletý odborník na motory, si udělal v F1 jméno v roce 1983 úpravou tehdy dosluhujícího motoru Ford Cosworth DFY; tuto práci vykonal ještě jako student strojního inženýrství v Bielu.

Renault u této příležitosti rovněž prohlásil, že hodlá použít veškeré žetony, které má k dispozici, v jedné várce najednou, aby dosáhl kýženého zlepšení. Abiteboul prohlásil, že k jejich využití dostal požehnání od Renaultu s cílem, aby se francouzským motorem poháněné vozy posunuly na startovním roštu kupředu. "Chceme, aby rozdíl byl viditelný na trati, ne pouze při kontrole telemetrie na notebooku nějakého inženýra. Posun musí být jasný při čase na jedno kolo. Upřímně, není to způsob, jak dostihnout Mercedes, ale aspoň chceme z jeho náskoku ubrat co nejvíce."

Vytisknout

Diskuze: Renault nepřijme nabízený prototyp od Ilmoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 13.08.2015 13:09 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toro Rosso STR1 s motorem Cosworth V10 uvidí diváci na Slovakia Ringu

Na Slovensku uvidí formuli 1, třebaže starší...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud