Výkonný ředitel Renault F1 Remi Taffin podotkl, že od května, kdy se podařilo Renault V6 stabilizovat, nastala snaha soustředit se na zvýšení výkonu, aby se vozy poháněné francouzským agregátem dostaly na stupně vítězů. Nyní se chystá další, dle Taffina "hlavní" posun ve vývoji, při němž mají být využity některé z žetonů přidelených pro rok 2015. Renault jich má k dispozici dvanáct.
"Budeme chtít udělat co nejvíc věcí najednou, udělat velkou změnu," uvádí Taffin. "Asi to ještě nebude ve Spa a nejspíš ani na Monze - spíš bych to viděl na Singapur nebo Rusko, dokonce možná až po Soči. Ale ať už to bude až tam nebo později, půjde o velkou řadu zlepšení, což bude zřetelné při časech na jedno kolo."
Taffin vysvětluje, proč se Renault pouští do podobné akce. "Po vstupu do sezóny uděláte velké změny nebo jen malé úpravy. A někdy přijdete na to, že ty malé jsou podstatně nákladnější. Proto toho chceme změnit co nejvíc. A jestli to bude ještě letos nebo až v roce 2016 - vše závisí od toho, že jsme nabrali příliš velkou ztrátu. Ale už jsme zavedli nějaké novinky a je vidět, že výkon jde nahoru."
Buďme realističtí
Taffin vkládá do zásadních úprav naděje, ale nepředpokládá, že by došlo k nějakému dramatickému výkonnostnímu skoku, kterým by Renault atakoval Mercedes. "Rozhodně nebudeme tak silní, těžko budeme mít na konci sezóny lepší motor než Mercedes, ostatně to ani není naším cílem. Víme, na jaké pozici se nacházíme, jakou chceme mít v příští sezóně. Tomu podřizujeme i naše vývojové plány. Je třeba vše dobře a pečlivě zorganizovat, hlavně jak a kdy tuto mezeru zacelit.
Naše hlavní změny by měly plynule přejít do přístí sezóny, to je náš hlavní program, vedle nějž poběží i několik paralelních - pokud poběží vývoj uspokojivě, bude se vše postupně integrovat," pokračuje Taffin.
Nezůstáváme na místě
Neznamená to však, že by se na úkor velkých změn nedělalo vůbec nic. Podle Taffina se menší úpravy za účelem maximalizace výkonu provádět budou. "V každém závodě se snažíme ho o něco navýšit. Od Spa nebo Monzy dosáhneme plného potenciálu, ale je třeba si také uvědomit, že budeme využívat nového paliva Total, se kterým jsme už jeli v Maďarsku.
Určitý plán tu je. Nějaké části vykazují jistý progres, ale dokud nebudeme připraveni na velké změny, nehodláme je použít," dodává Taffin.