Tenderu na dodávku pneumatik vypsaného Mezinárodní automobilovou federací se do 17. července 2015 zúčastnili pouze francouzský a italský výrobce. FIA dohlíží na to, zda splňují technické a bezpečnostní požadavky.
Konečné rozhodnutí však bude na Ecclestoneovi, který vyhodnocuje komerční hlediska obou nabídek na uzavření smlouvy s jeho F1 od roku 2017 do roku 2019. Na příští rok má ještě platný kontrakt Pirelli.
Zástupce italské společnosti, Paul Hembery uvádí: "My v motorsportu očividně působíme 100 let a ve Formuli 1 jsme pět let. To je základ pro ověření mnoha věcí z pohledu FIA. Jsme známým, zavedeným, vysoce kvalitním poskytovatelem ve světě motorsportu, což je opravdu základ pro schválení."
"Pokud jde o technická hlediska, uvedli jsme, že požadavkům F1 vyhovíme. Pokud chtějí změnit pravidla, dáme maximální úsilí do toho, abychom jim vyhověli. Samozřejmě nemáme ponětí o tom, co navrhl Michelin a jaké nabídky učinili Berniemu. Nakonec teď půjde o komerční rozhodnutí," potvrzuje Hembery, kdo ve výběru bude mít hlavní slovo.
"FIA odvedla svou část, která zahrnuje kvalifikování dodavatele, a nyní je na držiteli komerčních práv, aby rozhodl, kdo bude tím nejvhodnějším partnerem pro sport. My samozřejmě vstoupíme do fáze jednání s promotérem, kdy se podíváme na veškerá hlediska komerční smlouvy. Jsem si jistý tím, že totéž učiní i s druhou stranou, a pak učiní informované rozhodnutí," popisuje sportovní ředitel Pirelli pro Autosport.
Michelin by rádo přešlo na 18palcová kola, která více odpovídají tomu, co se používá u silničních aut, a na trvanlivější pneumatiky. Jeho sportovní ředitel Pascal Couasnon minulý měsíc prohlásil, že klíčem k úspěchu bude získat na svou stranu skeptického Ecclestonea.
#F1 tyres: Bridgestone used to sponsor teams. Pirelli charges teams, sponsors FOM. Will the new deal benefit the teams? Governance matters.
— Adam Parr (@adam_s_parr) July 22, 2015