V kokpitu Ferrari Lauda vyhrál šampionáty v letech 1975 a 1977, ale také prožil asi nejhorší okamžik ve svém životě, když v mezidobí havaroval na severní smyčce obávaného Nürburgringu. Fanoušky Ferrari ranil zvláště v roce 1977, kdy italský tým opustil. "Lauda se nechal koupit konkurencí za třicet štanglí salámu," ironizoval tehdy jeho rozhodnutí patriarcha Enzo Ferrari.
Tentokrát Lauda na maranellské zaútočil znovu, když uprostřed debat o nudné Formuli 1 a dominanci Mercedesu prohlásil: "Je snad chybou Mercedesu, že se Ferrari patlá se špagetami, místo aby se snažilo zlepšit svůj vůz na trati?" Dodejme, že výraz mucks jsme raději nahradili eufemismem, protože jinak má podstatně drsnější význam.
Okamžitě se ozvaly reakce nejen z Maranalla, ale i od fanoušků Ferrari, proto Toto Wolff přijal roli smírčího soudce a za Laudův výrok se omluvil. "Všichni víme, že Niki má s Ferrari zvláštní vazbu a Formulí 1 je doslova pohlcen," snažil se Wolff napravit konflikt. "Protože je osobností velice přímou, působí jeho výroky někdy ostřeji, než jsou myšleny."
Wolff dále pokračuje: "U Mercedesu nechceme nikoho urážet. Ferrari respektujeme a vždy se těšíme na souboje na trati. Pro nás je tato stáj opravdovým vyzyvatelem, musíme skutečně tvrdě pracovat, abychom si náš náskok uhájili," pokračuje Wolff a dodává, že Ferrari v Malajsii ostatně dokázalo, že si rozhodně jen se špagetami nehraje.
Lauda má ústa prořízlá
Daleko menší paseku přinesl Laudův výrok pro italský Autosprint, v němž odpovídal na otázku, zda může komentovat vyhlídky, že by se Red Bull stal odběratelem motorů pro následující ročník: "Můžeme zásobovat jen čtyři týmy, a s nimi máme dlouhodobé kontrakty. Navíc, Dietrcih Mateschitz má pořád nějaké výhrady vůči Mercedesu. Nevím, proč tak tomu je, ale je to fakt."
Lauda v minulosti proslul několika výroky, které vešly do historie motoristického sportu:
"Jestli tohle auto vyhraje do dvou let nějaký závod, tak sním koště," reakce na vstup Renaultu s přeplňovaným motorem do F1. Niki se tehdy "spasil" jen o několik týdnů.
"Proboha, proč staví auta diletanti? Hned hořelo, přitom třeba Villeneuvovo ferrari přežilo tolik ran a nic," po nehodě Riccarda Palettiho v Montrealu 1982.
"Italští piloti? Ti jsou schopní maximálně kroužit kolem milánského dómu," prohlásil Lauda po své nehodě na traktoru před GP Španělska, když italský tisk spekukoval, kdo ho nahradí v případě, že nebude moci k závodu nastoupit.
"Zajímavé auto. Pokud někdy vůbec pojede, pak všichni ostatní, kteří nějakou F1 postavili, musí být totální idioti," takto Lauda zhodnotil vůz Kauhsen WK001, který skutečně po dvou neúspěšných kvalifikacích a podivné přestavbě v podání Artura Merzaria zmizel ze světa F1.
"Co myslíte? Já bych ty gumy přirovnal k máslu," odvětil Niki v roce 1975 tehdejšímu kapacitě McLarenu Teddy Mayerovi na otázku, jaké pneumatiky použil pro kvalifikační jízdu.