Forma Toro Rosso se zdála být v trénincích slibná, v pátek byl Max Verstappen po Mercedesech při dlouhých jízdách dokonce nejrychlejší ze všech. Na začátku závodů ale oba s Carlosem Sainzem ztrácejí do té doby, než ze 100 kg spotřebují alespoň 20 kg paliva.
"Náš první stint je stále naší slabinou. Na tohle se musíme podívat. Nevím proč. Je to škoda, protože jakmile se zbavíte vysokého množství paliva, nasadíte další pneumatik a máte 70 - 80 kg benzínu, pak se auto najednou začne chovat normálně a my máme velmi slušné tempo," uvádí Sainz.
"Během sezónních testů v Barceloně a v Rakousku jsme některé věci zkoušeli, ale stále přesně nevíme, proč k tomu dochází. Jediná věc, se kterou se trápíme, je ten první stint.
V trénincích a v kvalifikaci jsme vždy silní. Ale pneumatiky správně nezahřejeme, protože zahřívací kolo není ideální, naše auto je mimo provozní rámec a my nevíme, jak ho dostat zpět," prozrazuje španělský pilot.
Potvrzuje, že jde o jeho osobní pocit z vozu STR10: "Je to o tom, jak dobře se v autě cítím. Vím, že v kvalifikaci můžu udělat, cokoliv chci, zatočit auto kamkoliv bych si přál, protože mám podporu zadní části, věřím si
Ale se 100 kg paliva nevím, jestli budu v nájezdu do zatáčky přetáčivý nebo uprostřed nedotáčivý. Je to trochu divné," kroutí hlavou Sainz, který poslední závod v Silverstone kvůli elektrické závadě nedokončil.