V zatáčce, která bývala dříve první na trati, piloti mohou získat drahocenný čas, když přejedou obrubník a najedou do výběhové zóny. Ale v páteční večer na poradě v Silverstonu Charlie Whiting, ředitel závodu F1, prohlásil, že by nemělo být povoleno porušení traťových limitů.
Ve zprávě, poslané týmům v sobotu ráno, stálo: "Bude nulová tolerance, pokud auto opustí trať na výjezdu ze zatáčky číslo 9 v průběhu kvalifikace. Pokud usoudíme, že pilot opustil trať v těchto místech z důvodů nezávislých na jeho vůli, například když bude nucen vyjet z tratě, čas toho kola bude vymazán."
"Každý jezdec, který získá jasnou výhodu tím, že opustí trať v deváté zatáčce, nebo který opustí trať v tomto místě opakovaně, bude předložen sportovním komisařům," dodal Whiting pro motorsport.com.
Byly podány i návrhy o zavedení traťového limitu do poslední zatáčky, ale neuspěly. Na Silverstone se obecně dá získat hodně času vyjížděním mimo trať.
Určitě si vybavíte loňský závod, kdy se kočkovali Sebastian Vettel a Fernando Alonso, oba si stěžovali, že ten druhý opouští trať. Přičemž sami toto pravidlo nedodržovali.
Zajímavé je, že se loni pravidlo ohledně opuštění tratě nesektalo s úspěchem, na konci sezóny se ztratilo a neobjevilo se ani při letošní VC Rakouska, kde minulou sezónu nabylo na intenzitě. Každopádně dnes při kvalifikaci sledujte pečlivě průjezdy jezdců zatáčkou Copse, protože se možná dočkáme vymazání několika rychlých časů.