McLaren, který se vyšplhal jako patrový vůz na Finovo ferrari jen těžko mohl přečkat daný okamžik bez vážnější újmy. Nyní Honda potvrdila, že agregát srážku nejspíš nepřestál bez poskvrny. Pro Alonsa to rozhodně není dobrá zpráva, zvláště když se odstoupením v Rakousku dostal na nelichotivou (třebaže dělenou) první příčku "Krále odpadlíků", jenže zatímco jeho kolega na této pozici, Pastor Maldonado, v posledních dvou závodech bodoval, Fernando je stále mimo oficiální klasifikaci. To se mu stalo zatím jen jednou v kariéře - při jeho první sezóně v týmu Minardi (2001).
"Měli jsme oba agregáty na kontrole v továrně a jsme přesvědčeni, že jeho poškození po nehodě může vést k nezbytné výměně motoru, oznámil šéf Hondy Jasuhisa Araj. To vyvolalo okamžité debaty ohledně Alonsova motoru - pokud zástupci Hondy říkají "mohl by", pak to s určitostí znamená "bude". Na podobné slovní hříčky jsme v F1 zvyklí. Bohužel pro Španěla není důležité, jak motor k úhoně přišel, ale fakt, že by musel použít nový. Pokud se tyto nemilé prognózy naplní, čeká Fernanda na startu britské Grand Prix sešup o deset míst na startu. Už v Rakousku oba vozy byly postiženy penalizací 25 míst na startu.
Není to jediný problém McLarenu, Araj totiž potvrdil, že také Buttonův motor je "předmětem vyšetřování" z důvodu vadného senzoru. "Honda nehodlá udělat žádné hardwarové změny v místě konání závodu, ale bude optimalizovat aerodynamické části pohonnou jednotku v oblasti aerodynamiky s ohledem na podvozek," dodal Arai.
Tým McLaren serveru F1NEWS.cz sdělil, že pro závod v Silverstone se v Alonsově případě vrátí ke starší pohonné jednotce, aby se španělský pilot vyhnul penalizaci.