DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli: V F1 by mělo dojít k velkému skoku ve velikosti kol, běžných 18" je málo
Monopolní dodavatel pneumatik pro Formuli 1 by si přál obrovskou změnu ve velikosti kol. Nechce se upínat jen na rozměr 18".
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli: V F1 by mělo dojít k velkému skoku ve velikosti kol, běžných 18" je málo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 8 lidí)
30.06.2015 09:42
Kdyby se koupilo 25 aut co jezdí v Indycar a… »
» uzivatel000397
(Hlasovali 4 lidé)
30.06.2015 08:30
Nu, F1 by změnila vzhled z obrovitých sekaček na… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Fanda.LH
10:52 30.06.2015 212.20.119.XXXNechápu proč se nedomluví, že rok od roku budou větší ráfky, klidně o 1 číslo... Za 5 let by 18ky byly... Takhle se furt jen kecá a vyhrožuje radikálním skokem... Až to přijde, zas to někdo zvládne lépe než ostatní a zabije se tím 1-2 sezóny... -
rock
09:36 30.06.2015 37.188.228.XXXTak ať do F1 pustí oba dodavatele (Pirelli i Michelin) a předepíšou jenom maximální vnější rozměry pneumatiky.
Ať se dodavatel domluví s týmem, jestli raději vysokoprofilový balón nebo nízkoprofilové slupky. Vyhraje rychlejší řešení a o to přece jde, ne?-
-
rock
12:28 30.06.2015 37.188.228.XXXNechci aby rozhodovaly pneumatiky ... motor ... aerodynamika ... šasi ... elektronika ... Resp. ať mají všichni stejné, to je nejlepší řešení
Nesmysl. Zrovna u pneu by to šlo dobře. Jestli by se jedna cesta ukázala výrazně rychlejší než druhá, do roka a do dne by u té pomalejší nezůstala ani noha. Buď by se přizpůsobil dodavatel, nebo by se to -přirozenou cestou- vrátilo k monopolu. Nebo by přišel někdo úplně jiný, další.-
Fanda.LH
15:52 30.06.2015 212.20.119.XXXMotor je věc dodavatele, standardizace by byla možná, ale asi nechceme zavřít dveře možnosti více dodavatelů (V historii byly doby, kdy jich bylo hodně a kdy zase málo). Přeci jen je to Motorsport... Aero si dělají týmy sami...
Můj názor je, že co si dělají týmy sami, ať rozhoduje, zbytek ať je standardní...
PS: Nemyslím si, že by se někdo vrhl do 18ek, když 13ky fungují...-
rock
17:48 30.06.2015 82.117.159.XXXV tom je právě to kouzlo: buď by 18" fungovaly líp a pak by se do nich postupně vrhli všichni - anebo ne a pak by Michelin po první sezóně neměl komu dodávat (protože Pirelli má kapacitu na to pokrýt všechny). Dilema by se vyřešilo samo.
Týmy toho nakupují víc; od toho mají svoje partnery a dodavatele, aby s nimi spolupracovaly. Když si může někdo nechat vyrobit na míru disky kol, tak proč ne pneu?-
Fanda.LH
18:10 30.06.2015 194.228.208.XXXŽádné kouzlo v tom nevidím... Ať mají všichni stejnou velikost a nevstupují do toho hovadiny... Kdyby 18ky byly lepší, tak už tu jsou, ale týmy nechtějí předělávat půlku auta kvůli větším rozměrům kol... Buď ať je mají všichni nebo nikdo. Jak píšu výše, šel bych na to postupně..
Tohle už tu bylo (S pneu na míru) a ukázala se to jako slepá cesta.. Pneumatiky mají zásadní vliv na chování vozu, čas na kolo atd. atd. ... Takže jsem rozhodně proti, aby někdo získával výhodu prostřednictvím lepších gum (Exkluzivní partnerství s Ferrari, Mercedesem a ostatním nas...).-
-
Fanda.LH
21:43 30.06.2015 85.93.124.XXXO tom jsem psal výše... Mohli bychom mít standardizovaný motor, ale nikdo nechce zavřít dveře dalším dodavatelům, přeci jen automobilky do toho sportu můžou pumpovat nejvíce peněz...
Nicméně když se na to podíváš s nadhledem, tak je to nejvíc kritizováno... Mercedes je nejlepší, ostatní jsou chudáci... Nebo Ferrari by dodávalo RB motory s nižším výkonem... Motory, z nich pramenící nevyrovnanost, jsou největším bodem kritiky... A ty bys do toho narval ještě pneumatiky... Ono se řekne bude to zajímavý... Do prvního závodu možná, pak už to bude stále stejná ohraná písnička a potoky slz celou sezónu...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000397
09:42 30.06.2015 90.178.29.XXXKdyby se koupilo 25 aut co jezdí v Indycar a posadili do něj hvězdy, tak je závodění jako řemen a ne ten přetechnizovaný nesmyslný cirkus. Tam se mnohdy ještě nějaké kolo před koncem závodu neví, kdo vyhraje. Tady to víme již prakticky před závodem. Zaplatil jsem si Slovak sport kde dávají přímé přenosy Indycar a kdybych se měl dnes vybrat, na které závody se dívat nemohu, obětoval bych F1. Navíc bych si nekazil nedělní odpoledne. -
rock
09:51 30.06.2015 37.188.228.XXXMám pocit, že šampionát vypisuje FIA a že FIA stejně tak dává razítko pod technické i sportovní předpisy. A když je vypíše včas, myslím, že to bývalo do konce června pro další sezónu, nepotřebuje souhlas týmů (teda alespoň myslím, že to tak je, ale určitě mne někdo opraví, jestli si to pamatuju blbě)
Akorát teda ti zodpovědní musí mít koule, až je pak budou týmy vydírat odchodem jak kdysi Mosleyho.
-
-
uzivatel000397
08:30 30.06.2015 90.178.29.XXXNu, F1 by změnila vzhled z obrovitých sekaček na trávu, na obrovité travní traktory
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek