Konkrétně ostré výpady od týmů nesnáší Francouz v čele Automobilové federace nejlépe. Domnívá se, že by měly spíš zmírnit kritické hlasy a o to víc se zaměřit na získání konkurenceschopnosti svých vozů, což by posloužilo F1 mnohem více. "Když se vlastně nic neděje, nikdo se na náš sport nebude koukat," komentoval Todt nedávné reakce a výzvy.
"Není snad potřeba dlouze vysvětlovat, že odliv diváků bude mít negativní dopad na přítomnost a aktivity sponzorů. Každá velká společnost se rozmyslí, aby vkládala peníze do motoristického sportu - určitě si řeknou: »Proč bych sem měl investovat, když zde diváci nejsou spokojeni?«. Tato situace pochopitelně bude odrazovat také nové zájemce ze strany závodních týmů. Jestliže zaregistrujete mizející harmonii, tak určitě přehodnotíte svou účast," neříká Todt nic nového.
Na příkladu Williamsu vysvětluje, že když se někdo zaměří na progres, může dojít k dobrým výsledkům: "Kde byli před dvěma lety? Dle mého názoru přehodnotili situaci, přístup a týmovou organizaci. Nešlo o nějaké finanční hazardování nebo přísun obrovských sum, jenom prostě zvýšili důraz na práci. Pochopitelně, peníze jsou také důležité, ale tvrdit, že je vše jen otázkou financí? Stačí si připomenout, kolik bylo v F1 špičkových výrobců s velkým rozpočtem, kteří během osmi deseti let nedokázali vyhrát ani jeden závod. Tak jim došla trpělivost a odešli."
Todt však chápe, že vítězství je silnou motivací. "Pokud investujete značné částky a nic nevyhrajete, tak to může plno lidí odradit. Jde o to překonat pocit zklamání a najít cestu, jak dojít k úspěchu. Takže by asi bylo lepší místo nářků »Podívejte, jaká je to nuda« zvýšit úsilí, aby se úroveň soupeřů vyrovnala. Obdivuji ty, kteří konkurenceschopní zůstali, měli by tím příkladem působit i na ostatní. Většinou má tým větší zájem dosáhnout stejné úrovně jako ostatní, ale nesmíme zapomínat, že ztráta motivace, bojovnosti a zklamání jako takové jsou spíš projevem individuálním. A nesmíme zapomenout, že i tým tvoří individuality," dodává Todt.