Zástupci okruhu v Imole kontaktovali Bernie Ecclestonea s myšlenkou opět vrátit závody F1 na okruh, který smutně proslul tragickým víkendem v roce 1994 (více zde). Jedním z návrhů bylo, že by obě trati od roku 2017 střídavě pořádaly italskou Grand Prix. Napomohlo by to i hledání nových zdrojů nutných k provozování okruhů.
Bývalý pilot F1 Ivan Capelli, prezident milánského autoklubu, pod jehož patronaci Monza patří, však prohlásil, že o střídání závodů není ze strany nejčastěji provozovaného okruhu v F1 přílišný zájem. "Ještě jsme neobdrželi žádný oficiální návrh na střídavé pořádání závodu," podotkl Capelli. "Zkušenosti z dřívějška prokazují, že to není nejvhodnější model pořádání Grand Prix. Nefungovalo to ve Španělsku, odezvu to nemělo ani v případě Suzuki a Fuji," dodává Capelli.
"Máme podepsanou smlouvu a chceme udělat všechno, aby její trvání bylo prodlouženo. Jako bývalý pilot a také Ital musím říci, že pokud by neexistovala jiná možnost jak udržet konání Grand Prix v Itálii, budeme muset uvažovat i o této alternativě," připouští bývalý pilot značek Ferrari, Jordan, Leyton House/March, Tyrrell a AGS. "Měli bychom se zamyslet nad nějakým novým řešením, zatím je všechno teprve ve fázi příprav."
Capelli a zástupci okruhu věří, že brzy předloží Ecclestoneovi takové podklady, které ho přesvědčí, aby novou smlouvu s Monzou podepsal. Ivan také věří, že záležitost nebude lhostejná italské vládě a bude na tuto skutečnost adekvátně reagovat.
"Dejme tomu, že Imola se odvolává na podporu politiků, jejichž vztah k podpoře Grand Prix roste," tvrdí Capelli. "Ale jak říkám, chceme se brzy s Ecclestonem sejít a předložit mu naše návrhy a ukázat naše možnosti."
Na okruhu v Monze se zatím odjely s jedinou výjimkou všechny Grand Prix Itálie v rámci oficiálního mistrovství světa F1. Pouze v roce 1980 se závod jel právě v Imole. Monza proslula také některými tragickými nehodami, ať to byl Wolfgang von Trips, Jochen Rindt či Ronnie Peterson, ale rovněž dramatickými závody, mezi něž se bezesporu řadí ročníky 1967 nebo 1971.