Sezona 2004 a BAR Honda

Daniel Šupa, 7. listopadu 2004, 21:26 Google+

Britsko americká stáj se postarala o největší překvapení letošní sezony a konečně prolomila šeď dosavadních výkonů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Na letošní velký skok se však chystal tým pod vedením Davida Richardse již slibnými výkony v závěru sezony předcházející. Novým impulsem byl nesporně přechod k jinému dodavateli pneumatik, francouzský Michelin vystřídal japonské Bridgestone. Také Honda se rozhodla pro těsnější spolupráci s týmem z Brackley a trojice pilotů v čele s Jensonem Buttonem zajížděla velice slibné časy již v jarních testech. Ty také Button potvrdil, když stanul v prvních čtyřech Grand Prix 3krát na stupních vítězů. Satova bilance byla poněkud slabší, nutno však říci, že především motor japonského jezdce nebyl zpočátku tak spolehlivý, jako v případě Brita. Tým BAR bodoval v 17 závodech 18ti dílného seriálu a pouze v Belgii vyšel naprázdno. Jen vítězství v závodě Grand Prix se týmu získat nepodařilo. V roce 2004 se ale konečně zařadil mezi Top týmy, když v závěru sezony překonal v boji o titul vicemistra Poháru konstruktérů francouzský Renault.

Také v případě jeho týmového kolegy Takumo Sata platilo, že sezona 2004 byla jeho nejúspěšnější. Japonský jezdec sice na Buttona zdaleka v hodnocení jezdců nestačil, ale jeho zkušenosti byly nesporně menší. V rychlosti se mnohdy Britovi vyrovnal, odnášel to povětšinou ale motor Honda v jeho monopostu, který ho v úvodních závodech sezony několikrát vyřadil. Takumo se však závod od závodu zlepšoval a po kritice za zničené motory a nejedno špatně načasované předjíždění se dostavily i slušné bodové zisky. Poprvé v kariéře vystoupil i na stupně vítězů, když protnul cíl při GP USA na třetím místě. Slušným dílem pomohl týmu k druhému místu v Poháru konstruktérů a odvděčil se BAR za důvěru, kterou v něj spolu s Hondou vložili, když ho po neúspěchu v Jordanu angažovali na post závodního jezdce.


Statistické údaje:
Celkové umístění: 2.
Starty: 18
Body: 119
Vítězství: 0
Pódium: 11
Pole Position: 1
Nejrychlejší kolo: 0
Odstoupení: 8


Foto: BAR Honda; Michelin

Vytisknout

Diskuze: Sezona 2004 a BAR Honda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Fisichella se v Enstone cítí dobře

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud