Kolem motorů to vře stále intenzivněji

Daniel Šupa, 4. srpna 2004, 10:44 Google+

Automobilkám se nelíbí tlak ze strany FIA stále více, navíc sledují své vlastní zájmy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

V krátkosti se dá shrnou stávající rozložení sil výrobců motorů pro F1 a rok 2006 následovně. Renault a Ferrari by byli pro přechod na motory V8. Mercedes je přístupen o něm uvažovat, ale tuto koncepci zatím stále odmítá. BMW je zásadně proti a trvá na motorech V10. Toyota a Honda vyčkávají a sledují vlastní zájmy. Toyota by ráda dodávala motory soukromým týmům a Honda si nechává stále vrátka otevřená.

Šéf Mercedesu Norbert Haug vidí změnu počtu válců za naprostý nesmysl. „Máme ušetřit 50% nákladů, to je požadavek FIA. Ale toto přinese 30% nárůst. Přešli bychom totiž od drahé produkce V10 motorů k nejdražší cestě, a to stavět od nuly motory V8.“

Návrh na to, aby musely vydržet v příštím roce motory dva závodní víkendy nekompromisně odmítají obě německé automobilky. BMW již mělo nový motor pro rok 2005 testovat v monopostu na dráze a Mercedes ho již zkoušel na dynamu. Oba výrobci mají strach z toho, že konkurence, jež má s přípravou motorů ztrátu, bude chtít prosazováním této změny BMW i Mercedes znevýhodnit, neboť by muselo dojít k přepracování agregátů a zpozdilí výrobci by mohli při jejich vývoji zareagovat ještě včas.

V Hockenheimu se výrobci shodli na tom, že bude pro příští sezonu stačit motor V10 na celý jeden víkend, ale budou zavedena omezení týkající se materiálů, tlaku vstřikování atd. Ale Honda a BMW striktně odmítají omezení, která platí například v americké sérii IRL, kde jsou přísně stanoveny maximální a minimální hodnoty vrtání, hmotnosti, rozteč válců a další.

„V případě schválení podobných předpisů BMW ve Formuli 1 končí,“ hrozí Burhard Goeschel s tím, že pokud nebude mít možnost BMW vyvíjet a ukazovat své technické možnosti a schopnosti, je pro ně F1 zbytečná.


Foto: Toyota Racing

Vytisknout

Diskuze: Kolem motorů to vře stále intenzivněji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Malajsie (Sepang)

V Maďarsku mají pronásledovatelé šanci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud