Kolem motorů to vře stále intenzivněji

Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Automobilkám se nelíbí tlak ze strany FIA stále více, navíc sledují své vlastní zájmy.

V krátkosti se dá shrnou stávající rozložení sil výrobců motorů pro F1 a rok 2006 následovně. Renault a Ferrari by byli pro přechod na motory V8. Mercedes je přístupen o něm uvažovat, ale tuto koncepci zatím stále odmítá. BMW je zásadně proti a trvá na motorech V10. Toyota a Honda vyčkávají a sledují vlastní zájmy. Toyota by ráda dodávala motory soukromým týmům a Honda si nechává stále vrátka otevřená.

Šéf Mercedesu Norbert Haug vidí změnu počtu válců za naprostý nesmysl. „Máme ušetřit 50% nákladů, to je požadavek FIA. Ale toto přinese 30% nárůst. Přešli bychom totiž od drahé produkce V10 motorů k nejdražší cestě, a to stavět od nuly motory V8.“

Návrh na to, aby musely vydržet v příštím roce motory dva závodní víkendy nekompromisně odmítají obě německé automobilky. BMW již mělo nový motor pro rok 2005 testovat v monopostu na dráze a Mercedes ho již zkoušel na dynamu. Oba výrobci mají strach z toho, že konkurence, jež má s přípravou motorů ztrátu, bude chtít prosazováním této změny BMW i Mercedes znevýhodnit, neboť by muselo dojít k přepracování agregátů a zpozdilí výrobci by mohli při jejich vývoji zareagovat ještě včas.

V Hockenheimu se výrobci shodli na tom, že bude pro příští sezonu stačit motor V10 na celý jeden víkend, ale budou zavedena omezení týkající se materiálů, tlaku vstřikování atd. Ale Honda a BMW striktně odmítají omezení, která platí například v americké sérii IRL, kde jsou přísně stanoveny maximální a minimální hodnoty vrtání, hmotnosti, rozteč válců a další.

„V případě schválení podobných předpisů BMW ve Formuli 1 končí,“ hrozí Burhard Goeschel s tím, že pokud nebude mít možnost BMW vyvíjet a ukazovat své technické možnosti a schopnosti, je pro ně F1 zbytečná.


Foto: Toyota Racing

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu