Scuderia před závodem v Montrealu vyčerpala tři z 10 zbývajících žetonů na úpravy motoru, který díky nim získal vyšší výkon. Jenže Sebastian Vettel startoval po technických problémech v kvalifikaci s ERS až z 18. místa a Kimi Räikkönen se po smyku propadl z třetí na 4. příčku za Valtteriho Bottase z Williamsu, který skončil třetí - se 40 sekundovou ztrátou na Mercedes.
Přinesly úpravy motoru očekávaná zlepšení na dráze? "Ano. Vylepšení motoru nám poskytlo odpověď, pozitivní odpověď, kterou jsme hledali. Žel ten kvůli několika okolnostem nebyl dobrý víkend. Odezva, kterou jsme získali od motoru, dobrá byla," odpovídá Arrivabene.
To, že se Vettel dokázal v závodě posunout o 13 míst dopředu a dojet čtyři sekundy za svým týmovým kolegou i přes pokaženou první zastávku v boxech (viz jejich přehled) je důkazem, že Ferrari mohlo být Mercedesu podstatně blíže.
"Když se podíváte na závodní tempo Seba, pak je celkem jasné, že jsme na to měli, pokud jde o časy. Setkali jsme se s několika okolnostmi, měli jsme problém s utěsněním... Jsem si jistý, že bez toho by tam Seb opravdu byl. Výkonnost byla dobrá. Ale jestli se mě ptáte na to, zda jsem byl spokojený, pak ne - spokojený jsem nebyl, to je jasné," pokračuje šéf Ferrari.
Ferrari těší to, že nová specifikace motoru podávala v Kanadě očekávané výkony, s výsledkem závodu ale spokojeno není (foto: Scuderia Ferrari)
"Kimi měl v určitých fázích dobrou rychlost. Měl jet na jednu zastávku, ale po smyku jsme přešli na dvě, abychom se pokusili dostihnout Bottase. To ale nebylo možné. Přesto nešlo o dobrý víkend. Mám radost ze Seba, protože odjel skvělý závod, ale když získáte body a ne pódium, pak nemůžete říct, že jste spokojeni. Já nejsem," dodává Arrivabene.