Během závodu jsme často slyšeli, jak jsou piloti vyzývání k šetření paliva. Frustrovaný z toho byl zejména Fernando Alonso, který pak prohlásil, že jeho McLaren neměl výkon, spolehlivost ani benzín. Šetřit v určitých fázích ale museli i piloti Mercedesu, koncovka ale kritická nebyla.
"Já jsem měl nakonec paliva dostatek. Myslím, že tým jen zkrátka... chtěli, abychom dojeli do cíle. Vím, že jsem měl ke konci spoustu paliva. V určitém okamžiku - myslím, že to bylo 15 kol před koncem - jsem měl dostatek paliva na to, abych dojel do cíle, i kdybych na to naplno tlačil, takže to bylo dobré," uvedl Hamilton.
Bezprostředně po zastávce jsme u něj mohli pozorovat probrzdění pneumatiky ve vlásence, kde to později ještě zopakoval. Netrpěl pak vibracemi, které by ovlivňovaly jeho rychlost? "Naštěstí ne. Opravdu neměly... Myslím, že jsem ke konci opět zablokoval jedno kolo, ale nikdy to nebylo tak moc, že by z toho byl problém," odpovídá šťastný vítěz Velké ceny Kanady.
Jeho týmový kolega se nikdy nedostal ani k náznaku útoku. Čím to je, že se Hamiltonovi v Kanadě tak daří? "Víte, že na tomto okruhu musíte hodně útočit, být rychlý a dobrý na brzdách, konzistentní při brzdění - a to je mým plusem. Myslím si, že to je opravdu to, proč jsem byl tady za ta léta dobrý, protože brzdění je mou silnou stránkou."
Lewis Hamilton se svým Stříbrným šípem atakuje montrealské obrubníky (foto: Daimler AG)
"A také mít odvahu se dostávat těsně ke zdi a co nejtvrději přejíždět obrubníky. Podle mě jde tak trochu o motokárovou dráhu, takže tady s vozem můžete házet sem a tam," dodává lídr šampionátu.