Prohlášení po závodě v Monaku: Neumíme počítat, omlouvá se Mercedes

F1NEWS.CZ, 24. května 2015, 15:58 Google+

Po nečekaném konci se safety-carem se z vítězství raduje Nico Rosberg již potřetí v řadě v Monaku! Co vedlo Mercedes k povolání Hamiltona do boxů?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 25.05. 08:46) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Tak to chodí už někdy v závodění, rozhodně mám radost, vytěžil jsem ze závodu maximum. Netuším, proč mě do boxů nepovolali a Lewise ano. Restart byl potom velmi těžký – měl jsem ty tvrdší pneumatiky, které byly taky studené.

Lewis Hamilton, 3. místo
Nebyl to jednoduchý závod, s týmem vyhrávám i prohrávám. Potom si musíme sednout a promluvit si o situaci za safety carem. Každopádně se příští závod chci vrátit a vyhraju ho!

Toto Wolff, výkonný šéf
Lewisovi jsme naší chybou zničili závod. Problém byl v tom, že jsme si mysleli, že rozdíl mezi Lewisem a Nicem byl větší, než jaký ve skutečnosti byl. Potom se Lewis ozval, že ztrácí teplotu pneumatik. Ale neměli jsme to riskovat. Je mi Lewise líto, nezbývá nám než se Lewisovi znova a znova omlouvat.

Niki Lauda, nevýkonný šéf
Vypadá to, že tým zkazil Lewisovi závod. Nevím, co se stalo, asi do toho mluvilo hodně lidí. Bylo to zmatené, nakonec se ukázalo, že šlo o špatné rozhodnutí. Musím se Lewisovi za celý tým omluvit. Každopádně jsme Lewise neměli zavolat do boxů.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Měli jsme slušný závod, ale ke konci se to trochu otočilo, což bylo překvapením, ale byli jsme tam, když se to počítalo. Potom jsem ale musel urdžet Lewise za sebou, bylo to těsné [na safety car čáře], ale byl jsem si jistý, že jsem byl vepředu. Předtím se závod vyvíjel uspokojivé, tlačil jsem na Nica, ale měl rychlost, při zastávce v boxech se nám ho nepodařilo předjet, ale já jsem spokojený. Je to dobrý výsledek pro tým.

Kimi Räikkönen, 6. místo
Měl jsem rychlost, ale většinu času jsem jen čekal, až se něco stane. Jinak nemůžete nic dělat. Když jste za někým je těžké předjet. Auto ale nebylo špatné v žádné části závodu. Není zřejmé, co se může a co ne, protože někdo za něco penalizaci dostane a někdo ne. Většinou jsou za podobné názory penalizace. Tentokrát ne. Podle mého názoru bylo jasné, že ji měl Ricciardo dostat, ale komisaři byli opačného názoru.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Podle mého názoru byli o své síle příliš přesvědčení a uvědomuji si, že jsou inteligentní a silnější než my, ale tentokrát jsme byli chytřejší. Byli jsme nervózní a na začátku uvažovali, že zajedeme do boxů. Dívali jsme se na možnosti a stratég řekl, že zůstaneme v klidu, že je to show. V každém případě řekl, že zůstaneme na dráze. Měl jasno a měl pravdu. Vím, že jsme měli štěstí.

 

RED BULL

Daniil Kvjat, 4. místo
Se změnou pozic ke konci to byl strategický risk. Dali jsme Danielovi pozici, aby mohl zkusit dostihnout Mercedes a Ferrari, ale nevyšlo to, tak ji to musel vrátit. Momentálně jsem velmi spokojený. Některé věci byly dobré, trochu nám ale scházela rychlost. Musíme si udržet tempo zlepšování a přenést ho do dalších závodů.

Daniel Ricciardo, 5. místo
Start dostal jsem se k Vettelovi, pak jsem ztratil pozici vůči Kvjatovi. Měli jsme stejnou rychlost i strategii, nebylo moc co získat. Za safety carem jsme dostali zastávku zdarma, byla to legrace. Při restartu jsem před Kimiho nakoukl v 5. zatáčce a málem jsem do něj najel, v dalším kole trochu došlo ke kontaktu – nevím, jestli si k tomu něco nepřidali, ale zůstali jsme na trati.

Myslím, že komisaři chápou, že při předjetí zkrátka někdy dojde ke kontaktu. Pro tým šlo rozhodně o lepší víkend. Pro nás to byla ta nejlepší trať zatím. Montreal byl pro mě loni dobrý, tak snad se nám tam bude opět dařit.

Christian Horner, šéf týmu
S Ricciardem jsme ke konci získali zastávku zdarma. Pak jsme vyměnili pozice mezi našimi auty, Daniel měl na super-měkkých pneumatikách větší šanci na zisk další pozice. Ale řekli jsme mu, že když ji nevyužije, ať místo Kvjatovi vrátí. Dal to toho vše, a pak mu to férově vrátil.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 7. místo
Jsem teď velmi šťastný, celý tým odvedl dobrou práci. Pro mě to byl přímočarý a tichý závod, což je pro Monako zvláštní. Velkou část závodu jsem jel sám, takže bylo těžké udržel koncentraci po celých 78 kol, ale po safety caru jsem byl na měkčích pneumatikách a byla to zábava. Mohl jsem útočit na Kimiho Raikkonena, ale nepředjel bych ho. Byl to důležitý závod pro celý tým, skórovali jsme v polovině závodů, zkrátka musíme maximalizovat příležitosti.

Nico Hülkenberg, 11. místo
Bylo to trochu zklamáním, incident v prvním kole  mě dostal dozadu, pak už se to točilo v hrozném kruhu. Rychlost byla dobrá, museli jsme ale dotahovat to, co jsme ztratili. Byla to škoda, protože jsme mohli s oběma vozy na bodech.
Fernandovi ujela záď a poslal mě do zdi, nemohl jsem s tím nic dělat, abych se mu vyhnul. Věděl jsem, že je vedle mě, proto jsem zatáčel později. Myslel jsem si, že o pozici přijdu, ale nechtěl jsem ji dát tak lehce. Hamilton měl velký náskok, už když mě předjížděl. Údajně udělali chybu v boxech, ale to už není moje věc.

Vijay Mallya, šéf týmu
Monako vždy dává prostor zazářit, 7. místo je pro tým úspěch. Většinu těžké práce jsme odvedli v kvalifikaci, ale to pokračovalo bezchybným výkonem Sergia v závodě, na body zde by měl hrdý. Škoda Nica, nebýt kontaktu s Fernandem, měl na body. S dnešními body jsme výše v šampionátu, tým odvedl skvělou práci, těžká práce nám umožní tlačit na týmy okolo.

 

McLAREN

Jenson Button, 8. místo
Velmi dobrý den, osmé místo je fajn. Jsem poměrně spokojený: dva Mercedesy, dvě Ferrari, dva Red Bully, Pérez a já. Naše rychlost byla dobrá, závod byl zábavný. Na čistém vzduchu jsem na to mohl pořádně tlačit, každé kolo bylo jako kvalifikační. Kanada pro nás asi bude těžká, obsahuje pomalé zatáčky a rovinky. Ale snad se nám tam podaří dosáhnout na body.

Fernando Alonso, nedokončil
Měli jsme problém s převodovkou – fyzický problém nebo se zbláznil senzor. Auto řadilo normálně, ale v poslední zatáčce zařadilo neutrál. Mohl jsem být devátý, přišli jsme o to, ale tak už to někdy chodí. Opět jsme nedokončili závod. Pokusíme se, aby se to v nadcházejících závodech nestávalo. Jde o normální učební proces.
Penalizace byla divná. Já jsem o trestu nevěděl, až dokud jsem nezastavil a kluci nedělali. Až potom mi to sdělili. V zatáčce jsem byl na vnitřku - nevím, jestli jsem byl neviditelný. Po zastávce jsem byl zase na devátém místě, bylo to OK.

Eric Boullier, závodní ředitel
Od začátku sezóny pravidelně hlásíme, že tvrdě pracujeme a že výsledky se stále zlepšují. Dnes jsme díky Jensonovi opět získali body - ten výsledek potvrzuje naše pokroky. Získali jsme čtyři, a ano, Jenson sice jel velmi dobře, ale nebudeme ztrácet čas oslavou takového milníku. Ano, je to povzbudivé, ale naše ambice jsou mnohem vyšší než osmé místo. A věřte mi, že jich docílíme. Pro Fernanda to bylo další frustrující odpoledne a vyšetříme, co způsobilo jeho odstoupení. Také jel dobře a kdyby bylo auto spolehlivé, také by získal body.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 9. místo
Byl to skvělý závod a mám radost, že jsme opět získali body. Je to skvělý pocit a odměna všem v týmu. Bylo to náročné a udělal jsem maximum, abych z auta dostal vše. Tým odvedl skvělou práci, zvolil dobře strategii a zavolal mě do boxů ve správný čas. Body jsou pro všechny v týmu.

Marcus Ericsson, 13. místo
Je to zklamání, ale věděli jsme, že ze startu ze 17 místo to bude náročný závd. Musíme se podívat na data a zjistit více. Můžeme se z toho poučit a být příště lepší. Celkově bylo vyvážení auta dobré a myslím, že během určitých částí závodu byla výkonnost dobrá.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Povzbudivý výsledek, když vezmete v úvahu, jak víkend probíhal. Felipe jel velmi dobře. V Monaku musíte jet inteligentně a být trpělivý při čekání na šance. To on udělal. Marcus udělal to samé, ale bohužel nebyl odměněn body, ale také předvedl solidní výkon. Celý tým odvedl skvělou práci - na trati i v Hinwillu.



Felipe Nasr si z Monaka odnáší body (foto: Sauber Motorsport AG)

TORO ROSSO

Carlos Sainz Jr., 10. místo
Skvělý závod, jsem s výsledkem spokojen! Start z boxové uličky při prvním závodě v Monaku a dojet desátý pro mě znamená téměř výhru. Práce s pneumatikami a strategie byla dobrá - tým to zvládl velmi dobře. Tvrdě jsme na to dřeli a jeli super dlouhý stint na superměkké sadě a nakonec se to vyplatilo, získali jsme bod. Já si to tam opravdu užil. Byl jsem rychlý a těšil se z tohoto unikátního okruhu. Nechtěl jsem, aby závod skončil.

Max Verstappen, nedokončil
Jsem zklamaný, ale jsem rád, že se mi nic nestalo, podařilo se mi vylézt z auta, což je lepší než v něm zůstat sedět. Z mého pohledu to ani nebyl útok na Grosjeana, brzdil jsem na stejném místě jako předtím. Ale Grosjean zabrzdil dříve, když jste v takové rychlosti příliš blízko, nestihnete zareagovat, ale snažil jsem se mu vyhnout.
Závod byl ale jinak dobrý, měl jsem slušné tempo, na měkčích pneumatikách se mi dařilo, předjel jsem Maldonada a mohl jsem útočit na kluky vepředu. Bohužel jsem měl pomalý pitstop, kde jsem ztratil asi 20 sekund, což se tady špatně dohání. Takže jsme potom zajeli ještě jednou do boxů pro měkčí pneumatiky a od té doby jsem létal.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 12. místo
Moc jsem z incidentu s Verstappenem neviděl, pouze jak jeho auto přeletělo ve vzduchu! Předjíždění je v Monaku těžké, myslím, že si z toho odnese nějakou zkušenost. Je dobře, že je v pořádku, i když to bylo nebezpečné pro oba. Mě to stálo body. Do té doby se závod odehrával podle realistických představ. Po incidentu jsem si zkontroloval, že mám všechna kola, potom jsem se podíval do zrcátek, jestli mám zadní křídlo, a potom jsem zase závodil.

Pastor Maldonado, nedokončil
Měl jsem problém s brzdami, cítil jsem, že s brzdovým pedálem něco není v pořádku, což mi zničilo závod. Zhoršovalo se to, až jsem musel odstoupit ze závodu. Je to škoda, měli jsme dobré tempo i strategii. V autě byl potenciál, musíme to zkousnout.

Nick Chester, technický ředitel
S Romainem jsme dělali, co jsem jen mohli, strategie mu měla pomoct, aby se prokousal polem nahoru, potom ho ale sestřelil Max Verstappen. Pastor měl smůlu, měl dobrou pozici a rychlé auto. Nakonec měl problém s únikem kapalin. Navzdory výsledkům máme dobré tempo, takže můžeme být spokojení před dalším závodem.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 14. místo
Byl to náročný víkend a byl z toho i těžký závod. Zkusili jsme vše a chtěli získat body, ale rychlost na to nestačila. Zkusili jsme dvouzastávkovou strategii, ale načasování nám nevyšlo kvůli výjezdu safety caru. Není moc pozitiv, která si odtud můžeme odvést, ale hodně se z toho můžeme poučit z pohledu důvodů, proč jsme se trápili. Víme, že máme dobré auto a za pár týdnů zase ukážeme naši plnou sílu.

Felipe Massa, 15. místo
Byl to frustrující den a závod k zapomenutí. Pro mě bylo po závodě hned v první zatáčce, když to mě někdo narazil a potom jsem byl na chvostu a díval se po zbytek závodu na modré vlajky. Auto nemělo svoji obvyklou výkonnost a to po celý víkend, ale víme, že jedeme na okruhy, které nám budou sedět víc a zase bychom měli bojovat na čele.

Rob Smedley, šéfinženýr
Byl to náročný víkend a nebyli jsme vůbec tam, kde bychom být měli. Když vám v Monaku nevyjde v kvalifikaci, máte ustláno a věděli jsme, že získat body bude náročné. Nebyl to pro nás skvělý závod, ale nemůžeme očekávat moc, když jsme byli mimo naše obvyklé pozice. Musíme se podívat, co se pokazilo s výkonností auta a nastavením. Nemůžeme se příští rok vrátit s touto rychlostí. Nyní se musíme plně soustředit na další tři závody. Máme dobrý balík a dobré novinky, takže se těšíme, že v Kanadě budeme silnější. 

 

MANOR

Roberto Merhi, 16. místo
Jsem opravdu šťastný z dnešního výsledku. Tempo bylo celý závod dobré, měl dobrý pocit, že mohu být součást závodu v Monaku. Jsem potěšen, že závod dokončila obě auta, což znamená spoustu dat k projití. Kanada bude nová a odlišná zkušenost, ale cítím, že se teď posouváme dopředu.

Will Stevens, 17. místo
Je pěkné, že jsem viděl šachovnicovou vlajku po mé první VC v Monaku, navíc to byl double-finish. V prvním kole jsem utrpěl poškození předního křídla, což v kombinaci se špatným přítlakem znamenalo, že jsem se propadl až za Roberta. Takže jsem celkem frustrovaný, naštěstí ale máme nějaká vylepšení pro tento víkend, což je pozitivní.

John Booth, šéf týmu
Roberto měl dneska silný závod, pěkný debut na tomto historickém okruhu. Našel dobré tempo od posledního závodu v Barceloně. Will byl více frustrovaný, protože si poškodil přední křídlo. Jsme ale rádi, že jsme dovezli oba vozy do cíle, navíc jsme auto trošku vylepšili. Ale je to velmi rozdílný výsledek, když si vzpomenete, v jaké náladě jsme Monako opouštěli vloni.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Prohlášení po závodě v Monaku: Neumíme počítat, omlouvá se Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 25.05.2015 08:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by podle něj mohl Němec zamířit?

Zůstane Alfa Romeo zavřená déle, než se původně očekávalo?

Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Haas se snaží přežít

Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

Nejlepší jezdci po kvalifikaci v Soči

Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

"FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

Nico Rosberg a Lewis Hamilton po kvalifikaci v Austinu

"Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

Kimi Räikkönen během své poslední sezóny za Ferrari

"Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore

Piloti běmeh předsezónních testů v Barceloně

"Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

Kdy se dočkáme prvního letošního závodu?

Upravený kalendář bude čítat 15 - 18 závodů, ujišťuje šéf F1. Jak chce letos experimentovat?

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Spanilá jízda Hamiltona skončila chybou týmu předčasně, darované vítězství…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

  2. Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

  3. "FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

  4. "Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

  5. Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

  6. Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud