Techničtí ředitelé začli v Monaku diskutovat nad konkrétní podobou pravidel, jejímž výsledkem by měly být vozy rychlejší až o 5 vteřin na kolo, než jsou současné monoposty. Vettel tyto snahy jenom vítá a přál by si příchod vozů, které by představovaly větší výzvu. "Jsem hodně ze staré školy. Moc rád bych měl mnohem větší motory, nevím jestli s turbem nebo bez něj, větší pneumatiky...
Tím bychom měli lepší přilnavost a auta by byla celkově o hodně rychlejší. Když jsem jel poprvé s F1, tak jsem byl, upřímně řečeno, vystrašen. Myslím, že teď už takový dojem nemáte. Krok z GP2 do F1 už není tak velký. Jasně, pořád je jízda na hraně obtížná, ale v dřívějších letech to chtělo větší k****. To je něco, co by ocenili jezdci i diváci."
F1 je přetechnizovaná
Podle jezdce Ferrari F1 kladla v předchozích letech až moc velký důraz na oblast motorů a moc málý důraz na schopnosti jezdce v kokpitu. "Řízení by stále mělo být to hlavní. Myslím, že se v předchozím období hodně debatovalo o tom, jak vozy zpomalit.
Auta by měla zrychlit tak, aby z nich šel strach (foto: Scuderia Ferrari)
Ale nakonec tady hledáme toho nejrychlejšího jezdce. A také by se neměl měnit princip tohoto sportu. To znamená, že nejrychlejší jezdec by měl vyhrávat," říká pro server 'motorsport.com'.
Vettel doufá, že fanoušci souhlasí
Ze své pozice ředitele Grand Prix Drivers' Association (GPDA) uvádí průzkum mezi diváky - z něj by se, dle názoru Sebastiana, mělo ukázat, že i diváci podporují tento názor. Šéfové sportu by tak měli dostat jasnější názor na to, co je třeba udělat, aby byla F1 opět atraktivnější.
"Myslím, že v posledním roce a půl zde panovala nejistota ohledně toho, co se lidem líbí a co ne, protože dost často čtete názory pouze jednotlivců. Bohůžel v F1 je to většinou o tom, co chtějí vidět jednotlivci, kteří z toho pak mají prospěch. Průzkum mezi fanoušky je absolutně nezávislý a je to opravdu příležitost pro fanoušky vyjádřit svůj názor, zjistíme tak, co opravdu chtějí."