"F1 by měla být o 15 sekund [na kolo] rychlejší než kterákoliv jiná kategorie a jako piloti a diváci byste neměli zažít nic podobného, mělo by vás to unést," uvádí Webber, který před 2 roky skončil ve Formuli 1 a který se momentálně účastní vytrvalostních závodů v šampionátu FIA WEC.
"Ale v současné době máme dvě další kategorie, které ji jsou v závodě do dvou sekund. Možná bychom do závodu F1 měli vstoupit s WEC vozem - mohli bychom získat nějaké body. A to jsme o 250 kg těžší.
F1 by měla být vrcholem. Z inženýrského a technického pohledu je. Ale pokud jde o piloty tlačící po 2 hodiny na limit, tak to je momentálně sporné. Současní jezdci jsou frustrovaní, chtějí více, vím to," pokračuje pro F1i pilot, který ve své poslední sezóně v F1 skončil v šampionátu na třetím místě.
"Neříkám, že bychom měli vše vrátit, protože uprostřed minulého desetiletí jsme měli nudné závody. Ale proč byly tehdy plné tribuny? Protože fanoušci sledovali něco, co nikdy dříve neviděli. Chci na to znovu natrefit, aby byla opět skvělá. Nesnažím se držet obzvlášť WEC, snažím se mít vyvážený pohled.
Mnoho lidí sledovalo v Australian Open několikahodinový zápas Murrayho s Djokovičem, protože byl každý míč důležitý a vy jste věděli, že byli nahraně. Taková by měla být Formule 1. Měla by být o lidech jezdících na limitu. A také si musíte donést zpět špunty do uší! Potřebujete to, musíte slyšet auta, když jste 5 kilometrů od dráhy!"
Podle Marka Webbera by měla F1 podstatně zrychlit a vozy by měly být náročnější na ovládání (foto: Red Bull Racing)
Webber by si také přál, aby vozy F1 byly výkonnější a složitější na ovládání: "Není pochyb o tom, že má Verstappen talent, ale po několika závodech už má auto v malíčku. F1 by neměla být taková, vozy by měly vzbuzovat více respektu.
Zeptejte se pilotů, kteří začínali v F1 ve stejné době jako já. Všichni jsme z prvního F1 testu odjížděli s touto myšlenkou: 'Nejsem si tím úplně jistý.' Přesně tak by to mělo být, o tom hovoří fanoušci. Ale rozhodně nemám na všechno odpovědi," dodává australský pilot.