DISKUZE K ČLÁNKU Webber: F1 by měla být o 15 sekund na kolo rychlejší než cokoliv jiného

Bývalý pilot Formule 1, Mark Webber, hovoří o tom, co mu v současné vrcholné disciplíně motorsportu schází a v čem by měla být lepší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Webber: F1 by měla být o 15 sekund na kolo rychlejší než cokoliv jiného

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 29.04.2015 17:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 29 lidí) 28.04.2015 09:36
Já zase nesouhlasím s tím couraním vozů po… »
» Pepan (Hlasovalo 21 lidí) 28.04.2015 08:41
Do jisté míry má pravdu. F1 je královna… »
» mi88ki (Hlasovalo 20 lidí) 28.04.2015 10:39
Teď jsem se podíval na výsledky Bahrainu 2004… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Fantomas

    Fantomas

    77.48.29.XXX
    ... Má pravdu předsedo.....

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Čo hovorí,.. ..sú hlúposti ! 02

    + 15 / − 25

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Dlouhaaan

    178.255.168.XXX
    S tou vyšší rychlostí monopostů nesouhlasím. To bychom už neviděly žádné souboje bok po boku.. Zvýšit výkon motorů ano, ale výraznější změnu pravidel ne. Týmy si jsou vždy rychlostně nejblíž, když se pravidla nemění.

    + 4 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Já zase nesouhlasím s tím couraním vozů po trati. Začne závod a auta jezdí o 10 sekund pomaleji v kvaldě a to té v kvaldě jezdí skoro o 5 sekund pomaleji než před 11 lety. To není F1, to jsou sračky !!!

      Pamatuji si doby, kdy vozy v závodě téměř atakovali časy z kvalifikace, no trochu přeháním, ale řekněme že to bylo často méně než sekunda. Ano bylo povoleno tankování, ale nyní ve třetím stintu taky nazujou čerstvé gumy a paliva mají taky jen zbytek, jako kdysi. Maximálky jsou srovnatelný. Tzn., že v zatáčkách jezdí nyní všichni o pět a více sekund na kolo pomaleji než kdysi největší outsider Minardi a to možná bude ještě Minardi podceňuju.

      + 29 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Teď jsem se podíval na výsledky Bahrainu 2004 vs 2015.
        2004: Kvalifikace: 1:30,139, Fast lap: 1:30,252: Rozdíl: 0,1%
        2015: Kvalifikace: 1:32,511, Fast lap:1:36,311 Rozdíl: 4,1%

        A to loni byly časy ještě o sekundu pomalejší.

        Malajsie: Kvalda byla na mokru, takže jen nejrychlejší kola závodu. 2004: 1:34,2 vs 2015: 1:42,0 (Rozdíl 8,3%) Hotlap byl asi taky na vlhké trati.

        Melbourne: 2004: 1:24,4/1:24,1 (fast lap rychlejší, rozdíl: -0,4% ) vs 2015: 1:26,3/1:30,95 (rozdíl: 5,4%)

        Dále pro zajímavost:
        Melbourne
        2009: kvalda: 1'26.202 , fast lap: 1'27.706 (Rozdíl: 1,7%)
        2010: kvalda: 1'23.919 , fast lap: 1'28.358 (Rozdíl: 5,3%)

        Z toho plyne, že od roku 2010 se jezdí závody v úspoře gum a ne rychlostní závody.

        02

        + 20 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Ještě jsem si vytáhnul průměrné rychlosti vozů při GP Bahrainu od roku 2004.
        209,
        206,
        203,
        201.5,
        186.5,
        194.3,
        192.6,
        185.5,
        194.5

        Předpokládám, že se nejspíš jelo dvakrát za SC a jednou se jelo na jiné konfiguraci tratě, ale z druhé strany v Bahrainu moc neprší, takže jsou podmínky dobře srovnatelné.
        A ten trend je jasný na první pohled, nyní se jezdí v průměru o 15 km/h pomaleji než v roce 2004.
        Přitom rozdíl v kvalifikaci byl "jen" 6 km/h.
        A přitom top speedy jsou poslední dobou poměrně vysoké krom turba i díky DRS, KERS či ERS.
        Takže se veškerá rychlost ztrácí jen v zatáčkách !!!

        + 15 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mr.B

          188.92.14.XXX
          Snad se nesnažíš tvrdit, že jsi pouhým okem schopen zachytit rozdíl pár sekund na kolo? Toto je honba za v zásadě nic neříkajícími čísly. Důležité jsou souboje a dění na trati a to je podle mého lepší, než například za doby nadvlády Šumáka a Ferrari..

          + 5 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            86.49.14.XXX
            Když je rozdíl mezi výkonností jezdců stejného vozu či výkonnostně podobného třeba půl sekundy na kolo (99,5%) a jezdci jedou v závodě o pět sekund na kolo pomaleji než v kvalifikaci, počítám třeba na čerstvých gumách po poslední zastávce, tak jedou třeba na 95% možností vozu. Maximální průtok paliva, tuším 100kg/hod, je v obou případech shodný i když v závodě musí šetřit více, tak pořád jedou daleko pod možností vozů, protože musí o nějaké tří až čtyři sekundy na kolo zpomalit, aby neodepsali gumy, tak to není ani zdaleka jízda na hraně. Nejrychlejší kolo tedy může zajet skoro i ten největší lůzr, ale nejspíš si tím zničí gumy, protože zajede to kolo na 98% možností. O čem to pak je ? Nemluvě o tom, jaký prostor tam je pro chyby, když aerodynamika auta je schopna snést mnohem agresivnější jízdu.
            Je to jako by maratonci museli běžet o 15 min pomaleji aby si do cíle neošoupali podrážky. A kolik lidí dokáže zaběhnout maraton za dvě a půl hodiny hod a kolik pak za dvě a čtvrt?

            + 3 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mr.B

              188.92.14.XXX
              A jak to souvisí se souboji na trati a zajímavostí závodů o které jsem psal? Rychlost zvýšená o 10s/kolo závody zajímavější neudělá.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • mi88ki

                mi88ki

                165.72.200.XXX
                Ale ty by si chtěl furt jenom souboje ... ať to stojí co to stojí. Na co jsou ty umělé souboje, kde se akorát předjíždí vozy s jinou strategií a kde je jeden vůz dopředu odsouzen k porážce ? Je to prostě umělé a o ničem? Stejně, když jde o souboje týmových kolegů nebo vozů na stejné úrovni na stejně ojetých gumách, tak těhle soubojů není více než bývalo i když DRS trochu pomáhá předjetí, to je pravda. Je nutné si uvědomit, že předjíždění je většinou stav, kdy je rychlejší vůz a jezdec za soupeřem za kterým být nejspíš ani neměl :D Vždyť tak 90% předjetí ani není soubojem a nikoho včetně lidí na pitlane ani nevzrušují. Je sice fakt, že v minulém desetiletí bylo předjíždění pramálo a někde to skoro ani nešlo, ale když už se tak stalo, tak to bylo vzrůšo. Vím, že není jednoduché nabídnout lidem více zábavy, ale podle mě s téma bačkorama místo gum, zašli až příliš daleko. Podle mne je řešení v omezení vrchní aerodynamiky, která způsobuje špinavý vzduch za vozem, větší orientace na přítlak tvořící se pod vozem, který není tak citlivý při jízdě za jiným vozem, viz např. GP2 a jejich dobrou schopnost jezdit těsně za sebou.

                Podle mého by měl být přístup ke gumám zcela opačný. Nasadit trvanlivé gumy, které vydrží třeba tři-čtvrtě závodu, byť asi nebudou mít při té tvrdosti maximální grip, ale půlku závodu s nimi půjde jet vždy naplno. Se zakázem tankování totiž došlo k znevýhodnění každé zastávky navíc. Dokud bylo povolené tankování, tak jezdec, který zvolil více-zastávkovou strategii, byl po celou dobu závodu benefitován nižší vahou vozu, což nyní odpadlo. Proto je dnes každá zastávka nad rámec nutnosti velkým znevýhodněním a proto se každý snaží jet co nejopatrněji. Ono krom ztráty času při zastávkách je tu další problém, a to je uvíznutí v provozu a nutnosti se tlačit na pomalejší soupeře, což má za následek větší opotřebení pneumatik, a tak vzniká uzavřený kruh, který nutí jezdce myslet jenom na své pneumatiky, místo toho, aby se snažil jet co nejrychleji. A to mě tedy příliš nevzrušuje. Sami jezdci přiznávají, že to nyní není ani příliš fyzicky namáhavé, dokonce někteří nepotřebují ani přísun tekutin během závodu, ale je to jen taková odpolední vyjížďka.

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Moc pěkně jsi to shrnul a podložil čísly. S tvým dovolením bych to rád použil, až mne někdo bude zase přesvědčovat, že dnešní F1 není především o šetření gum. 03

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • m4nitou

      147.231.232.XXX
      Přesně, už se začínáme motat v kruzích. Na začátku tisíciletí si lidé stěžovali, že je málo předjíždění (a bylo tomu tak), tak se začly vozy zpomalovat. Teď jsou auta pomalejší a předjíždění "není opravdové," tak se zas vrátíme nazpátek.

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • pidro

      88.100.206.XXX
      Ale viděly, děvčata,viděly.

      + 5 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001643

        uzivatel001643

        93.159.254.XXX
        Děvčata viděla...

        + 9 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepa

          78.45.168.XXX
          Děvčata sice možná viděla, ale my bychom ty souboje viděly, milá děvčata. čeština je mrcha, zvlášť když se nepřečte na co se odpovídá...Takže Ezekiel, než být b.b raději si k něčemu přivaž prst.

          + 1 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            37.188.225.XXX
            "zvlášť když se nepřečte na co se odpovídá...Takže, než být b.b raději si k něčemu přivaž prst. "

            To by sis měl vytesat do kamene a pověsit na pracovní stůl.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Do jisté míry má pravdu. F1 je královna motorsportu. Je nejdražší a tak by měla být taky výjimečná. Pokud jsou některé série pouze o pár vteřin pomalejší, ale mají o řád nižší rozpočet, je něco špatně. Na druhé straně, před deseti, patnácti roky nebyl tak rozšířený internet, počítačové hry. Myslím si, že spoustu diváků F1 právě tyto odebraly. Pokud je v závodě dopředu jasné, kdo vyhraje závod, řada lidí se na to koukat nebude a radši si zahraje nějakou hru.. Dnešní piloti jsou sice špička, ale v prvé řadě jsou, díky pravidlům, šetřiči paliva a pneumatik. A to je špatně. Pokud se to nezmění, bude nadále klesat množství diváků a potrhlý strejda bude vymýšlet pitomosti jako umělý déšť, obrácené pořadí a bůhvícoještě.

    + 21 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Huhukoktejl

      193.228.234.XXX
      Přesně tak. Ale přesto by mne zajímalo, kolik stojí sekunda na kolo navíc u Ferrari oproti nejlepšímu z GP2 například. Kolikrát si u F1 říkám: proč to dělat složitě, když to jde jednoduše. Normální fanouše ani neví, jak nějaké MGU či co funguje a proč to tam vlastně je. Závodit a šetřit současně, to už je úplně na hlavu. To je jakoby nařídili hokejistům střílet v zápase jen 2x příklepem, aby se tolik nelámali hokejky a pošetřila se příroda....

      Weber má pravdu v tom, že F1 musí být dominantní, člověk musí ty auta sledovat tak říkajíc "s otevřenou hubou", aby to byla ta pravá Formule 1. F1 musí prostě vůči ostatní seriím dominovat.

      + 11 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000397

        uzivatel000397

        90.178.29.XXX
        "Závodit a šetřit současně" mají v Americe formuli Indycar. V neděli v noci jsem se na Slovak Sportu díval na závod v Alabamě. Nádherný okruh, nádherné závody, spousty předjíždění i bez DRS zón, působivý zvuk a i auta opticky pěkná. A kromě vítěze, který si najel malý náskok, do projetí cílem nevědělo jak dopadne pořadí. Jediné co mi tam chybělo, aby v tom sedělo pár mých oblíbených megahvězd z F1.
        V F1 se nešetří ale rozhazuje neskutečně, viz třeba článek o dluhu Williamsu. A to je relativně úspěšný tým, jsem si jist, že kdyby se sečetly dluhy i dalších byla by neskutečná suma. F1 přestává být sportem, ale i podnikáním. Tedy z mého skromného pohledu. Také podnikám a kdybych se měl pinožit pro narůstající dluh, tak si raději sednu na lavičku a budu točit palci mlýnek, protože se domnívám, že smyslem podnikání od doby kamenné je tvořit zisk, tehdy v pazourcích, mamutech, směněných samičkách, či špičkovém oštěpu.
        Webber to vystihuje přesně. 01

        + 12 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Williams byl loni ve ztrátě zřejmě proto, že zainvestovali do technologií a na druhé straně díky neúspěšnému roku 2013 měl v roce 2014 mnohem menší příjmy. Proto je ta ztráta tak veliká. V letošním roce stáj získá peníze za loňské umístění, zřejmě nebude tolik investovat a dá se předpokládat, že účetní uzávěrka za letošní rok nebude tak ztrátová. S ohledem na to, že starý pan Frank Williams je v F1 už nějaký pátek, asi ví, co dělá a rozhodně nepřivedl svoji dceru do firmy proto, aby stáj dovedl ke krachu.

          + 6 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama