Bernie Ecclestone bojuje za nasazení levnějších motorů s KERSem, které by závodily po boku současných přeplňovaných V6 turbomotorů s pokročilejším ERS. Tento návrh by zároveň otevřel dveře pro Renault, který by se mohl stát dodavatelem toho levnějšího agregátu - ať už by šlo o atmosférické V8 či V6 s dvojitým turbem.
"Jde o zajímavý koncept. Měli bychom se na to dobře podívat a prozkoumat pro a proti, abych byl upřímný. Docházelo k tomu už dříve. Mohli byste mít určité motory konkurenceschopné na odlišných tratích, což by mohlo s věcmi trochu pohnout. Určitě to stojí za dobrou debatu," myslí si Horner.
"Je to určitě zajímavé. Renault by to podle mě rozhodně zvážil - je to spíše otázka pro Renault než pro mě. Podle mě by o tom ale určitě přemýšleli," domnívá se šéf Red Bullu, který se v současné době s výkonem i spolehlivostí francouzských pohonných jednotek hodně trápí.
Red Bullu by to dalo šanci dostihnout Mercedes, i když v tomto případě by vše záleželo na tom, jak by FIA nastavila a ošetřovala pravidla pro určitou rovnost mezi těmito dvěma typy motorů, aby byly oba konkurenceschopné.
Red Bull přemýšlí, jak stáhnout velký náskok Mercedesu - pomůže mu změna
pravidel týkající se motorů? (foto: Red Bull Racing)
"Existuje celá řada permutací, s nimiž mohou chytří inženýři přijít, nejprve se ale podívejme na koncept. V těchto dnech jsou simulace velmi přesné - můžeme simulovat to, jaký bude výsledek, a pak se můžeme rozhodnout na základě informací spíše než podle odhadů," pokračuje Horner.
Na otázku, jaká je tedy šance, že se v F1 bude od roku 2017 závodit s dvěma druhy motorů, odpovídá: "Nemám tušení. Zeptejte se mě za měsíc." To už bude po jednání Strategické skupiny F1, která se touto otázkou bude zabývat 14. května.