Také odpolední trénink v Malajsii začal za sucha, i když meteorologové předpovídali pro jeho průběh přeháňky. Teplota vzduchu se pohybuje kolem 34 °C, dráha je rozpálená na 60 °C - pneumatiky dostanou zabrat.
Williams po ranní části příliš radosti nemá: Massa v něm totiž vesele kroužil na pneumatikách, které jsou určeny pouze pro prvních 30 min - tým za to dostal podmíněnou pokutu 10 000 Eur, kterou bude muset ihned zaplatit v případě, že se letos dopustí tohoto prohřešku ještě jednou.
Prvními piloty na trati byli Räikkönen s Ferrari a Stevens s Manorem, který potřebuje ujet co nejvíce kilometrů. Proto také bez okolků najel do měřeného kola a zaznamenal čas 1:46,705 min. Po třech min se před něj dostala obě Ferrari: Vettel (1:40,980) i jeho finský týmový kolega (1:41,002 min). Italský tým se drží o něco nižšího přítlaku - těží z toho v 1. a 3. sektoru, ztrácí však v tom prostředním.
Maldonadův Lotus v rozkladu za jízdy (foto: Formula1.com)
Problém během jízdy zažil Maldonado - část jeho bočnice mu ulétla, proto zamířil s nekompletním vozem do boxů. Alonso se svým pokusem (1:43,040) dostává na 11. příčku, na Mercedes ztrácí 2,758 s. Button je opět o dvě desetiny za ním.
Honda v Malajsii už nejezdí tak konzervativně, ale stále ani na plný výkon. S McLarenem udělala pokrok, dostali se pod tři sekundy za Mercedes a volí spíše nižší přítlak, aby deficit pohonné jednotky kompenzoval.
V Austrálii je trápily vysoké teploty. O to více je může těšit spolehlivost v Malajsii, kde jsou ještě o 10 °C vyšší než v Melbourne. I přes velké zlepšení to ale v Sepangu na předjíždění soupeřů zřejmě stačit nebude (s výjimkou Manoru), byť zatím v tréninku zajíždějí rychlejší kola než Force India, která v Číně čeká velký balík vylepšení.
Po 21 min se do čela dostal Rosberg (1:40,438 a 1:40,282 min), zatímco mechanici usilovně pokračovali v práci na Mercedesu jeho týmového kolegy, který zaznamenal závadu v sání - motor by jinak měl být v pořádku.
McLaren v Malajsii oproti předchozímu závodu zrychlil, Alonso zatím Buttona předčí
(foto: McLaren)
Po půl hodině piloti začali poprvé přezouvat na středně-tvrdou směs a zkoušet si rychlá kola, jejich snažení ale omezily červené vlajky - ve štěrku v zatáčce č. 11 zůstal Merhi s Manorem. Provoz byl na 6 min přerušen. Potíže nato sužovaly Grosjeana, který oznámil, že nemá výkon a že se mu vybíjí baterie, proto musel do boxů a ve zbývající části už nevyjel.
V polovině tréninku se na dráhu konečně dostal Hamilton s opraveným vozem a ihned předvedl páté nejrychlejší kolo (1:41,169 min). Mercedes ho ale opět povolává do boxů: "Teď jsme přišli o telemetrii úplně."
Vettel mezitím dostal smyk v zatáčce č. 11. Naštěstí nedošlo k poškození vozu, Sebastian s Ferrari mohl dále pokračovat. Jeho týmový kolega Räikkönen na měkčích pneumatikách na chvíli sesadil Mercedesy z trůnu - 1:40,163 min. Mimo trať se ocitli Nasr i Pérez.
Kimi Räikkönen druhému tréninku dlouho kraloval, až v závěru
jej překonal Hamilton (foto: Scuderia Ferrari)
Pneumatiky dostávají zabrat, jejich teplota dosahuje 120 °C. Button hlásí "masivní nedotáčivost," a problémy s ovladatelností McLarenu: "Ve vysokých rychlostech je auto celkem neutrální, jsme hodně pozadu za tím, kde potřebujeme být."
Rosberg se pokusil dostat do čela, ale na Kimiho ztratil 55 tisícin sekundy. Ferrari má náskok zejména v prvním sektoru. Podařilo se to až Hamiltonovi s druhým Mercedesem, přestože většinu času prostál v garáži - 1:39,790 min. Stěžoval si při tom na "zhoršující se řazení všude."
Ferrari se v závěru věnoval 2 odlišným závodním simulacím: Vettel kroužil na tvrdých pneumatikách a Räikkönen na středně-tvrdých. Bottas, před kterého se dostal i Kvjat, si stěžuje na nedostatek přilnavosti: "Grip je opravdu, opravdu slabý, a záď ustřeluje."
Ricciardo kvůli technickým problémům ujel jen šest kol a zůstává na 10. pozici: "Cítím, že máme stále stejné problémy." Kvjat navíc v samotném závěru také zaznamenal problémy s motorem. Red Bull není spokojený, dnes by to mohlo na tiskové konferenci mezi Cyrilem Abiteboulem z Renaultu a Christianem Hornerem trochu skřípat. PR oddělení čeká výzva.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Ke konci se již všichni věnovali dlouhým jízdám a časy se nelepšily. Ten nejrychlejší si připsal opět Mercedes, o necelé 4 desetiny zpět zůstal Räikkönen, za ním se seřadili Rosberg, Kvjat a Bottas. Stříbrné šípy jsou nejrychlejší, ale Ferrari jim je velmi blízko a zdá se, že Williams je až za nimi. Karty týmy naplno odhalí v zítřejší kvalifikaci.
Maximální rychlosti: 1. Bottas - 322,5 km/h; 2. Maldonado - 318,7 km/h; 3. Nasr - 317,8 km/h; 4. Massa - 317,5 km/h; 5. Räikkönen - 317,4 km/h; 6. Vettel - 317,1 km/h; 7. Ericsson - 316,9 km/h; 8. Grosjean - 316,1 km/h; 9. Pérez - 315,8 km/h; 10. Rosberg - 315,2 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Přehled nejrychlejších sektorů a skutečných časů
Výsledky:
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:39,790 |
2. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | + 0,373 |
3. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,428 |
4. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Infiniti Red Bull Racing | + 0,556 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | + 0,660 |
6. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | + 0,770 |
7. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | + 0,862 |
8. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | + 1,430 |
9. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | + 1,471 |
10. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | + 2,009 |
11. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | + 2,087 |
12. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | + 2,198 |
13. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | + 2,452 |
14. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | + 2,501 |
15. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 2,540 |
16. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | + 2,716 |
17. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | + 2,847 |
18. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 3,158 |
19. | 28 | Will STEVENS | gbr | Manor Marussia F1 Team | + 5,914 |
20. | 98 | Roberto MERHI | esp | Manor Marussia F1 Team | + 7,439 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ